1

Onderwerp: op zoek naar letters voor bruidstaart

Hallo medebaksters en -bakkers  :)

Ik ben op zoek naar een sjiek en sierlijk lettertype voor op een romantische bruidstaart.

Kan iemand van jullie me hierin adviseren?
Ik gebruik altijd tappits voor mijn letters, maar deze vind ik minder (lees: niet :x ) geschikt voor op een bruidstaart.

Groetjes, ilse

2

Re: op zoek naar letters voor bruidstaart

welke tappits gebruik je meestal?

3

djehr schreef:

welke tappits gebruik je meestal?

Die van FMM heb ik bijna alllemaal.
Alleen de 'Old English' variant niet.

Ik heb wel naar die laatste gekeken, maar heb er zo mijn twijfels over...

:)

4 Laatst bewerkt door Kenzoo (28-01-2013 16:33)

Gaat het om de volledige namen die je moet hebben of alleen de initialen?

Als het alleen om initialen gaat, dan zou je bijvoorbeeld nog een mooi lettertype uit kunnen printen en de letters kunnen uitsnijden. Maar voor de volledige namen lijkt me dit wat veel werk...  :think: En dan wil je ze ook kleiner dan initialen, dus een gepriegel.

Die Old English vind ik niet echt mooi voor een bruidstaart denk ik, doet mij een beetje 'oudbollig' aan ;)
Ik zou dan eerder gaan voor de FMM Alphabet SCRIPT tappits (cursief).

Je zou het eventueel ook kunnen doen met Royal Icing.
De tekst printen op de juiste grootte, licht in de bekleding drukken door met een tooltje de tekst over te trekken (ff in een folie doen) en dan met RI spuiten. Dan kun je elk lettertype kiezen dat je wilt, en zelf de juiste grootte bepalen.

Make cake, not war :)

5

Kenzoo schreef:

Gaat het om de volledige namen die je moet hebben of alleen de initialen?

Als het alleen om initialen gaat, dan zou je bijvoorbeeld nog een mooi lettertype uit kunnen printen en de letters kunnen uitsnijden. Maar voor de volledige namen lijkt me dit wat veel werk...  :think: En dan wil je ze ook kleiner dan initialen, dus een gepriegel.

Die Old English vind ik niet echt mooi voor een bruidstaart denk ik, doet mij een beetje 'oudbollig' aan ;)
Ik zou dan eerder gaan voor de FMM Alphabet SCRIPT tappits (cursief).

Het gaat inderdaad om de volledige namen én de datum.

Ik vind die old english er ook niet geschikt voor. Gaat het bruidspaar ook niet mooi vinden. Ik heb ook over uitsnijden gedacht, maar ja...'t is net wat je zegt: veel werk.

Bedankt voor je reactie  :)

6

Misschien is de RI een oplossing? (zie bewerking van mijn eerdere bericht)

7 Laatst bewerkt door djehr (28-01-2013 17:09)

Je kunt ook met royal icing of met chocolade de letters sputter op bakpapier. Laten drogen en er later opplakken.
Dan kun je ieder lettertype dat je wil gebruiken. Je tekst uitprinten op de juiste grootte. Wit bakpapier er overheen (door bruin zie jet het niet zo goed) en de letters over spuiten en goed laten drogen.

http://3.bp.blogspot.com/-r0b7Sj59Grg/T2JcCeJhy4I/AAAAAAAABSI/mimtSg6FvT4/s400/DSC_0393.JPG

8 Laatst bewerkt door Kenzoo (28-01-2013 17:12)

Oh dat is natuurlijk helemaal handig! Ga ik onthouden!  :thumb:
Kan ook met chocolade

9

djehr schreef:

Je kunt ook met royal icing of met chocolade de letters sputter op bakpapier. Laten drogen en er later opplakken.
Dan kun je ieder lettertype dat je wil gebruiken. Je tekst uitprinten op de juiste grootte. Wit bakpapier er overheen (door bruin zie jet het niet zo goed) en de letters over spuiten en goed laten drogen.

http://3.bp.blogspot.com/-r0b7Sj59Grg/T2JcCeJhy4I/AAAAAAAABSI/mimtSg6FvT4/s400/DSC_0393.JPG

Da's inderdaad een héél goed én mooi idee!!  :thumb:

Dank je wel!