1

Onderwerp: patidess mocco

Hallo,

Kan iemand mij misschien helpen.
Ik wil graag mocca botercreme maken,maar de patidess smaak was in heerlen en brunnsum waar ik normaal kom op.
Ik heb het geprobeerd met moccaoploskoffie maar dat was geen succes.

Wie heeft een tip voor mij.
Of omgeving kerkrade (limburg) patidess mocca staan die ik zou kunnen overnemen. Want webshops is allemaal pakketpost.

Groetjes Wendy

2

Re: patidess mocco

nee, sorry. ik kom ook niet verder dan oploskoffie. misschien kan je een andere smaak/merk proberen?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

kun je niet van die koffieboontjes (van die soort semi-chocolade dingetjes... als u begrijpt wat ik bedoel  :s ) fijnmalen en die er doorheen mengen. ik lust niets met mocca of koffie erin en ik weet dat die koffieboontjes of hoe ze ook mogen heten wel naar mocca smaken.

4

en ik meld je even want je staat verkeerd  ;)

5

Heeeeeel sterke oploskoffie maken, dus echt weinig water en veel koffie,
dan gaat het wel.  :Y

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

6

[MOVE] -> bakken & vullen

7

Ik maak gewoon de bcm zoals ik gewend ben en doe daar (4) zakjes espresso donker en intens van Nescafe in. Gewoon meemixen of bij het papje doen.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

8

Ik maak hem altijd met mocona oploskoffie.
Ik begin dan met 2 theelepeltjes op te lossen in het water. Wel wat water eruit houden. Als het nog sterker moet kun je dat nog oplosssen. Dat is meestal sterk genoeg.

Met vriendelijke groet
Jolanda

9

Ik heb het geprobeerd met moccaoploskoffie maar dat was geen succes.

Heb je de oploskoffie wel eerst opgelost in iets water of een andere vloeistof. Je kunt de korrels niet rechtstreeks door de botercreme roeren.  Als je de mix gebruikt kun je eerst de korrels oplossen in een klein gedeelte van het water(eerst heet maken, en dit kun je dan bij de rest van het water doen zodat het weer wat sneller afkoelt.

Zelf heb ik ook wel eens moccacreme gemaakt van klop klop. Dan de korrels gewoon oplossen in een gedeelte van de melk. Dit smaakt ook prima, alleen moet je wel van klop klop houden, die (vind ik) iets zalvig aanvoelt in de mond.

10

Ik strooi de zakjes zoals boven beschreven gewoon door de creme, het is heel fijn poeder met een sterke koffiesmaak, geen enkel probleem en erg lekker.
Het kan ook bij het papje van de mix, maar dat vergeet ik meestal  :D  dus dan strooi ik het gewoon bij de mix als hij draait in de machine.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

11 Laatst bewerkt door Isanne (26-10-2014 23:54)

...

12

Bij de toko kijken of ze mokka aroma hebben?

13

Als je de oploskoffie of de espressokoffie, sterke koffie erbij, niet lekker vond, heb je dan mss te weinig of geen suiker toegevoegd?

Soms zijn het de kleine dingen die het doen.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

14

Mijn favoriete mokkarecept:

1-2-3 m.b.c maken,
een paar zakjes oplosmokkapoeder oplossen in zeer weinig heet water, de moccasiroop even erdoor mixen nog even in de koelkast en je hebt heerlijke zoete stevige moccacreme  :Y  :9

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

15

oplosmokkapoeder

?

bedoel je van die nescafe koffie zakjes?

gr.claudia

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

16 Laatst bewerkt door JPS (20-01-2013 15:51)

spidygirl schreef:

oplosmokkapoeder

?

bedoel je van die nescafe koffie zakjes?

gr.claudia

Ja, ze zijn wel van Nescafe maar dan wel de mokka sticks
deze dus

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

17

JPS schreef:

Mijn favoriete mokkarecept:

1-2-3 m.b.c maken,
een paar zakjes oplosmokkapoeder oplossen in zeer weinig heet water, de moccasiroop even erdoor mixen nog even in de koelkast en je hebt heerlijke zoete stevige moccacreme  :Y  :9

Ik doe het precies hetzelfde, vinden ze hier heerlijk (zelf hou ik niet van mokka :o )

18

top !
bedankt!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

Jullie hebben me overtuigt, ik ga donderdag de mocca creme maken :thumb:  voor de taarten voor mijn man zijn verjaardag.
Spannend
Bakgroetjes Els

20

Suc6 Els, en alvast gefeliciteerd. Ben benieuwd naar de reacties.

21

En Els, hoe vonden ze het?