1

Onderwerp: Glutenvrije bakmix?

Hallo,

misschien is dit al eerder aan de orde geweest hoor, maar ik kan het zo snel niet vinden  :(

Bestaat er ook een glutenvrije bakmix?
Ik krijg steeds meer de vraag of ik ook glutenvrije taarten kan maken, en een kant en klare bakmix waar dan nog weinig aan toe te voegen valt is dan wel handig.

Ik hoop dat iemand me er wegwijs in kan geven, alvast bedankt!

Achter elke donkere wolk is altijd een lichtpuntje te vinden!

2

Re: Glutenvrije bakmix?

Ja die heb je....Je hebt een bakmix van schar. Ik weet even niet meer hoe hij heet maar als je op Schar gaat googlen vin dje van alles aan glutenvrije bakproducten.
Als je toch zelf aan de knutsel wilt kan je ook Wheatabix proberen. Dat is gewoon glutenvrije bloem.

3

Ja die heb je....Je hebt een bakmix van schar. Ik weet even niet meer hoe hij heet maar als je op Schar gaat googlen vin dje van alles aan glutenvrije bakproducten.
Als je toch zelf aan de knutsel wilt kan je ook Wheatabix proberen. Dat is gewoon glutenvrije bloem.

4

Ik denk dat jullie Schär mix C bedoelen.
Maar dat is géén kant en klare mix voor biscuit/cake, het is een meelmix geschikt voor cake, daarnaast moet je alles nog volgens een normaal recept toevoegen.

Glutenvrij kent het woord makkelijk niet.
Wel de woorden: "alles zelf maken"  :D
En vooral, "weet, wat je doet!!"

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

5

Ik gebruik voor mijn glutenvrij neefje wel een kant en klare bakmix voor cupcakes, die ik in de Hanos koop. Handig systeem omdat je enkel lauw water aan de brik moet toevoegen, schudden en dan rechtstreeks de cups in. Ik ben heel erg voorzichtig om de cakejes zeker niet te 'besmetten' met mijn keukengerief. En ... hij vindt ze ook nog heel lekker ook!

6

sam schreef:

Ik gebruik voor mijn glutenvrij neefje wel een kant en klare bakmix voor cupcakes, die ik in de Hanos koop. Handig systeem omdat je enkel lauw water aan de brik moet toevoegen, schudden en dan rechtstreeks de cups in. Ik ben heel erg voorzichtig om de cakejes zeker niet te 'besmetten' met mijn keukengerief. En ... hij vindt ze ook nog heel lekker ook!

Hoi Sam ,

Van welk merk is die mix dan die je gebruikt? Misschien is het iets voor mij. Zelf biscuitdeeg maken lukt tot nu toe niet (rijst niet)

Groetjes Linda

7

ireen123 schreef:

Ik denk dat jullie Schär mix C bedoelen.
Maar dat is géén kant en klare mix voor biscuit/cake, het is een meelmix geschikt voor cake, daarnaast moet je alles nog volgens een normaal recept toevoegen.

Glutenvrij kent het woord makkelijk niet.
Wel de woorden: "alles zelf maken"  :D
En vooral, "weet, wat je doet!!"

Die glutenvrije bakmix van Schär wás er wel degelijk, maar al een tijdje van de 'menukaart' verdwenen, helaas.

Pinqui schreef:

Wat bedoel je met wheatabix? Ik kan het niet vinden op google....
Want als je weetabix, de ontbijtgraan bedoelt, die zit VOL met gluten  :nooo  :s

I never met a calorie I didn't like....

9

sam schreef:

Bedoel je de muffinmix van Finax?
http://www.purefood.nl/productdetails.html/69

10 Laatst bewerkt door ireen123 (22-01-2013 14:32)

Linda68 schreef:

Zelf biscuitdeeg maken lukt tot nu toe niet (rijst niet)
Groetjes Linda

@Linda68, biscuit(deeg) beslag  :D  rijst eigenlijk ook niet want er word oorspronkelijk geen rijsproducten in biscuit verwerkt.

11

Het is ook geen deeg   ;)

12

Als laatst, er bestaan meer glutenvrije merken buiten Schär, vaak ook smakelijker. Webshops genoeg.
Wil je glutenvrij bakken zul je je eerst erin moeten verdiepen, het is niet een kwestie van iets weglaten.

13

Dank je wel voor alle reacties, ik ga me er eens in "verdiepen"!

Achter elke donkere wolk is altijd een lichtpuntje te vinden!

14

ireen123 schreef:
sam schreef:

Bedoel je de muffinmix van Finax?
http://www.purefood.nl/productdetails.html/69

Yep! Die is het!

15

Zelf gebruik ik ook wel een gluttenvrije cakemix. Die verkopen ze vaak in van die natuur-voedings winkels als bijvoorbeeld ''de tuinen''. Een gele zak ;) volgens mij niet echt een merk?

ooook Jumbo heeft tegenwoordig wel gluttenvrije cakemix volgens mij ;)