1

Onderwerp: Red Velvet cake Help!!

Ik wil deze week (voor mijn verjaardag  :P ) deze taart gaan maken, maar ik kom het recept op verschillende manieren tegen als ik bv. op google zoek.

Wie heeft voor mij "het" recept???

De vulling heb ik via de zoekmachine hier al gevonden  ;)

En ik zie in sommige recepten staan dat je Baking Soda moet gebruiken, maar dat je dat ook kan vervangen door bakpoeder? Gaat dat echt of is het dan minder lekker??

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes Vanessa

2

Re: Red Velvet cake Help!!

funcakes heeft een nieuwe mix,de red velvet cake,heel lekker en heel makkelijk!

Je kunt bij ons nu ook terecht voor de Wilton Courses 1,2,3 en 4 en natuurlijk de basis en vervolgcursussen,basisworkshops en themaworkshops!www.deleukstetaartenshop.nl/veenendaal

3

Ja klopt die had ik ook gezien! Wil ik ook zeker een keer gaan proberen, maar weet niet zeker of ik hem optijd binnen heb als ik hem nu bestel :/

Ik heb laatst de red velvet cupcakes gemaakt. Ik vind ze volgens recept lekkerder dan van de mix. Ik gebruik zuiveringszout (oa te koop bij de etos).

Ik begreep wel dat red velvet vooral geschikt is voor kleine taartjes en cupcakes, niet voor grote taarten, maar daar zou je even op moeten googlen  :D

5

taartjesdroom schreef:

Ik begreep wel dat red velvet vooral geschikt is voor kleine taartjes en cupcakes, niet voor grote taarten, maar daar zou je even op moeten googlen  :D

Heb ff gegoogled, maar kan er niet echt iets concreets over vinden. Heeft iemand enig idee hoe dat evt. zit  met grote taarten? Zou red velvet ook geschikt zijn om (5 hoog) te stapelen of wordt het te zwaar?

6

Baking soda is echt iets anders dan bakpoeder, kun je niet zomaar verwisselen. Juist bij Red Velvet is het de reactie tussen de baking soda en het zure( karnemelk, azijn) die de speciale structuur geeft.

Verder raad ik je aan om de taart in verschillende, lagere taarten te bakken, ipv in 1 keer een hoge: het rijst nl. niet heel super ( heb ik ondervonden ;) ). Je zou dan elke laag toch 1 keer kunnen doorsnijden voor extra lagen vulling :9

Dit is 'mijn' recept, is erg lekker
http://www.goodtoknow.co.uk/recipes/475 … t-cupcakes

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

bakingsoda is een ander woord voor baksoda of zuiveringszout, te koop bij de apotheek of etos of echt bakwinkels.

je kunt er zoals adrienne zegt prima grote taarten van bakken, maar inderdaad niet verwachten om in 1 keer een 10cm hoge taart te bakken, maar het recpet in 2 of 3 keer bakken en dan op elkaar stapelen. en vervolgens kan je prima een 5 hoog taart maken hoor, zou niet weten waarom niet. het is ook nog eens veel steviger dan biscuit.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Zal dus inderdaad te maken hebben met het rijzen. Ik merkte met de cupcakes al dat ik ze wat voller moest doen.