1

Onderwerp: kleur ring

Welke kleur ring gebruiken jullie voor het uitrollen van fondant om te bekleden? Blauw, oranje of geel?

2

Re: kleur ring

De gele ring  :Y
Denk wel dat velen dit te dik vinden, maar anders krijg ik mijn taarten niet strak en zie ik de lagen erdoorheen.
Bij de blauwe ring is mijn lap bijna doorzichtig. De blauwe gebruik ik voor letters (tappits, liniaal) en zo...

3

Re: kleur ring

Ik gebruik de middelste ring (oranje?).

4

Re: kleur ring

Thx voor jullie advies!

5

Re: kleur ring

Nog even een tip: als je net begint of (nog) niet zo handig bent met bekleden, kan je de fondant of marsepein beter wat dikker laten.

6

Re: kleur ring

jolien87 schreef:

Nog even een tip: als je net begint of (nog) niet zo handig bent met bekleden, kan je de fondant of marsepein beter wat dikker laten.

Dat heb ik idd gemerkt!

7

Re: kleur ring

jolien87 schreef:

Nog even een tip: als je net begint of (nog) niet zo handig bent met bekleden, kan je de fondant of marsepein beter wat dikker laten.

Ik ben toch al bijna 4 jaar bezig met taarten maken en ben dus niet echt een beginner  ;) . Soms bekleed ik 2x. Eerste laag met de blauwe ring, wat prima lukt, maar erg doorzichtig is. Tweede laag met de oranje ring, wat ook prima lukt. Het is dus bij mij niet dat ik dikker uitrol omdat het anders niet lukt, maar omdat ik dit gewoon mooier vind. De gele ring is, geloof ik, iets van 3-4 mm.

Wat wel is als je pas bent begonnen met bekleden, je beter een grotere lap kunt uitrollen dan een te kleine. Dit bekleed makkelijk, al moet je wel uitkijken dat de lap niet gaat trekken/scheuren  ;)

8

Re: kleur ring

Ik had toch ook niet gezegd dat dik uitrollen en/of bekleden alleen voor beginners is, of voor mensen die nog niet zo handig zijn?  ;)