1

Onderwerp: Hoe krijg ik dieprood fondant?

Hi, ik ben pas twee maandjes bezig met het maken van taarten en ik vind het echt geweldig leuk.
Nu zit ik alleen met het kleuren van fondant, ik wilde dit weekend een mooi dieprood taartje maken met reliëf en figuurtjes, het reliëf is uitstekend gelukt maar de kleur is wat mij betreft meer donker oranje dan dieprood, ik heb de americolor softgel tulip red gebruikt. Mijn schoonzuster had met kerst een rood taartje gemaakt met de redred van wilton, en ook die vond ik niet echt "rood" genoeg.
Kent iemand een andere kleur/merk die mooier rood kleurt?
Voor Valentijn heb ik echt dieprood nodig en dit is niet wat ik zoek qua kleur.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

2

Re: Hoe krijg ik dieprood fondant?

Als je echt dieprod wil dan raad ik je aan om dat kant-en-klaar te kopen. Kleuren waar veel pigment in zit (zoals rood) zijn heel lastig te maken zonder gelijk heel veel kleurstof te moeten gebruiken. En naar mijn idee komt dat de smaak niet ten goede en maakt het je  fondant erg plakkerig. Bovendien heeft fondant een witte basiskleur, waardoor het mengen ook lastig is (wordt roze)
Je zou ook kunnen denken aan marsepein, dat laat zich wat makkelijker kleuren. Ik gebruik zelf christmas red, maar grijp meestal toch naar kant-en-klare rode fondant.
Veel succes!

3

http://www.deleukstetaartenshop.nl/kleu … -2185.html

Deze gebruik ik altijd voor mijn marsepein. Die wordt echt mooi rood.

Groetjes Natascha

4

Tascha bedankt voor de tip, ik las even mee.  :)