1

Onderwerp: Een klein beetje botercreme

Hooi (ik hoop dat ik hier goed sta O-) )
Als ik botercreme 1:1 maak om een taart van 20cm af te smeren, heb ik altijd maar een klein beetje nodig. Ik houd niet zo van een dikke laag boter.
Alleen als ik de botercreme dan luchtig probeer te mixen met een elektrische handmixer lukt dat niet zo goed. Naar mijn idee wordt de boter niet echt luchtig.
Heeft iemand tips?

Made with love!

2

Re: Een klein beetje botercreme

Ja, meer maken en dat invriezen, doe ik ook altijd en werkt als een tierelier. Boter perféct luchtig!  :thumb:

3

je bedoelt dat als je maar een klein beetje boter mixt
dat het dan niet luchtig wordt  want dat heb ik ook als ik dan meer mix heb ik er geen last van en wat ik over hou vries ik in en gebruik ik later nog eens

En mix je wel 10 minuten lang? Dan wordt 'ie extra luchtig en kunnen de ingredienten goed mengen. Succes!  :thumb:

5

Gewoon een grote(re) hoeveelheid in één keer aanmaken en dit in 'portiebakjes' invriezen: Superhandig  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Hoe lang is dat dan houdbaar in de vriezer? (ik maak niet zo vaak dingen met botercreme dus dit zou best handig kunnen zijn...)

7

Geen idee eigenlijk  :/ Bij mij staat het nooit langer dan 2 maanden in ieder geval  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

8

Luchtigheid;
De luchtigheid van de boter die je niet krijg, ligt aan de hoeveel heid. Je gebruikt te weinig..

Invriezen;
Voor klanten gebruik ik nooit bewerkte producten uit de vriezer.