1

Onderwerp: welke vulling voor ee chocoladetaart

Hallo,
Over een week ga ik een muziektaart voor een goede vriend van ons maken. Aangezien mijn naturel-biscuitmix op is, en ik niet meer nieuwe koop voor die tijd, wordt het een chocolade-biscuittaart.
Nou weet ik niet zo goed welke vulling-combinatie lekker is voor deze taart. De mix zou van zichzelf al wat zoet en machtig zijn, denk ik, dus ik denk dat de vulling fris moet zjn. Kan geklopte slagroom als een van de vullngen? En wat dan de andere? En welke boven/onder?
Kwark met ?? En dan welke kwark? Ik zou graag tips krijgen...
En als de taart klaar is, komt er wel een foto....
Voor een impressie van mijn andere taartjes:
http://miraardbeijam.hyves.nl/album/711 … /JmQCYqIx/
Alvast bedankt!

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

2

Re: welke vulling voor ee chocoladetaart

Vlaaivulling kersen of bosvruchten en dan met slagroom als tweede laag lijkt mij lekker.
Of een monapudding (luchtig) met een bijpassende jam als tweede laag. Dat is ook lekker makkelijk, ik gebruik dat vaak als ik weinig inspiratie heb.

Ik ga je ook even melden, want je vraag hoort bij bakken en vullen en niet bij over de site. Veel succes met je muziektaart!

Tieneke

Of mascarpone door de slagroom met suiker. Vind ik zelf heel erg lekker (klinkt heel erg zwaar, maar dat is het dus niet).
Kersen en chocolade is ook altijd een goede combi, dus misschien een laagje met kersenjam?

groetjes, Karin

4

aangevette slagroom met kersen of aardbeien
en een laagje chocomousse  :P
lekker hoor!! :Y

5

gewoon lekkere slagroom met kersen ( eventueel de vlaaivulling), amerenenkersen  en choclade schaafsel
likeurtje druppelen over de kapsels ( trempeerlikeur)

wil je geen slagroom dan kan je ook een naturel bavaroise mix nemen zonder een smaakje =ook erg lekker

en dan heb je een heerlijke schwartswalderkirch taart! mmmmm

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

6

Move to ~> Bakken & Vullen

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

(Mona's) Chocolademouse met kersenjam!  :+

8

Dank voor al jullie reacties, en dat terwijl ik de vraag eerst bij het verkeerde onderwerp had staan.
Ik had zelf het idee dat chicolade-biscuit en chocoladevulling teveel van het goede samen zijn, maar ik begrijp dat dit mee valt? k heb al wel een aantal keren zelf chocolademouse gemaakt van een choco-tablet en slagroom. Kan dat dan ook met witte chocolade, dan heb je in ieder geval ook aan de binnenkant nog wat kleur. Anders wordt het zo'n donkere bruine massa (oops, klinkt wel erg dubbieus...)
Dan zou ik dus gaan voor witte chocolademouse en een aarbei of kersenjam....of slagroom en jam. Gaat er een beetje vanaf hangen hoe fit ik dan weer ben, en hoeveel tijd ik mezelf geef...

9

Prima idee hoor! (:
Zelf vind ik kersenjam echt de beste combi met chocolade. Of frambozen mmm! :thumb:  slagroom is natuurlijk altijd lekker!  :9

10

Peer :)  :)  :)

Je bakt de stukjes peer, niet al te rijp,  in een klein klontje roomboter en voegt als de peer gaar en lekker zacht is naar smaak een beetje gelei suiker toe, dan dikt gelijk het losgekomen vocht iets. Dit is een lekkere natte vulling die gelijk je biscuit trempeert, want ik heb gemerkt dat zeker een chocolade biscuit wat droog kan zijn.

Heerlijk om daarna af te smeren met, pure, ganache.

Eet smakelijk ;)

11

marais schreef:

Je bakt de stukjes peer, niet al te rijp,  in een klein klontje roomboter en voegt als de peer gaar en lekker zacht is naar smaak een beetje gelei suiker toe, dan dikt gelijk het losgekomen vocht iets. Dit is een lekkere natte vulling die gelijk je biscuit trempeert, want ik heb gemerkt dat zeker een chocolade biscuit wat droog kan zijn.

Eet smakelijk ;)

Oh, dit klink ook wel echt heeel lekker moet ik zeggen  :9

12

in ieder geval een vruchtenvulling, zoals bijv, kers, peer klinkt ook wel erg lekker !

13

limoen creme en frambozen jam, lekker fris!

14

Gisteren chocotaartje gebakken en gevuld met 1 laag vanille botercrème en 1 laag kersenvlaaivulling. Viel erg goed in de smaak bij iedereen.

15

marais schreef:

Eet smakelijk ;)

oeh, die klinkt ook erg lekker!!! :9  maakt het nog uit wat voor peer? en hoeveel heb je ongeveer nodig voor een 20 cm doorsnee taartje? Ik heb nog een aantal peertjes op de fruitschaal liggen namelijk...
En is het dan verstandig om de peertjes op de bovenste of de onderste laag te doen? Ik denk dat ik de andere met witte chocolade-mouse doe...
Ben erg benieuwd!

16

Ik zou je peertjes in de bovenste laag doen, in verband met te nat worden van de onderste laag. Klinkt goed zeg met witte chocomousse!

Tieneke

17

Ik heb mijn chocobiscuittaartje dit weekend gevuld met aardbeien gelei en butterscotch-botercreme met gehakte stukjes butterscotch chocolade.
Viel erg in de smaak bij de familie.

Die met peertjes ga ik ook zeker eens proberen, lijkt me heerlijk

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!