1

Onderwerp: suikerbloemen maken

Hallo,

Ik zou graag suikerbloemen leren maken.
Ik heb ondertussen al een beetje rondgekeken, maar zou graag eens willen weten welke materialen ik me zeker zou moeten aanschaffen om bijvoorbeeld klaprozen, calla lily's en zonnebloemen te maken.
Kan iemand mij informeren en op weg helpen aub?

Groetjes,

Re: suikerbloemen maken

even google en je vind er heel veel info over.

3

Dat is het juist.
Ik heb zoveel info dat het nog moeilijk is om de "juiste" keuzes te maken.
Welke draad dien ik te nemen, welke uitstekers, is floral tape nodig, welk soort gumpaste werkt het best, welke kleuren, welke matjes dien ik mij aan te schaffen,...

4

Misschien een workshop suikerbloemen volgen? Daar kunnen ze je heel veel informatie geven

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

Pme 2 volgen...... Echt zo super gaaf en leerzaam!

Bakken is mijn passie!!!

Ps. Je hebt voor alle bloemen ander draad nodig..... En tape in twee kleuren...enz.

Bakken is mijn passie!!!

7

Juist omdat er via Google zoveel te vinden is en je in het begin door de bomen het bos niet meer ziet, zou ik je aanraden om ergens een goede ws te volgen. De informatie die je daar krijgt is een basis om mee verder te kunnen.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

8

Hallo,

In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Een ws volgen: ik heb mij daarvoor reeds geïnformeerd.
In Belgie is dit niet zo eenvoudig. De volgende ws suikerbloemen (pme 2) gaat misschien door in mei en deze is enkel te volgen aan de andere kant van ons "kleine" landje. Ik zou 6 uur per les aan reistijd hebben. Vandaar :)

Ik google nog eventjes verder en wie weet kom je me misschien tegen op dit forum met mijn probeersels...

Ik het altijd als volgt, kijk toch op google en dan naar diverse how to's. En dan ga ik lekker freubelen, net zo lang tot dat ik het mooi vind.

En wat de gumpaste betreft ik maak deze zelf en gebruik hier het simpele recept voor dat hier op het forum staat.

10

Flowerpaste is het zelfde.....

Bakken is mijn passie!!!

11

Ik wilde je ook een cursus of workshop aanraden. Ik ben ook gewoon begonnen en heb niet zo veel tijd en geduld en raakte dus erg gefrustreerd van alle informatie die ik dan net niet helemaal kon toepassen.

In een cursus leer je welke draad voor welke bloemen en tips om ze echt te laten lijken.
Over het algemeen: hoe groter je bloem, hoe lager de gauche van je draad bijvoorbeeld (ik heb van 18-28 thuis liggen, dat zijn de meest gebruikte).
En manieren om de draad te bevestigen aan de bloem zijn ook net weer anders. Bij mij rolde alles er af in het begin  ;)

Ik kon zelf niet zonder cursus, maar dat is voor iedereen weer anders natuurlijk.

12

Hoi,

Ik heb je, als het goed is gegaan, een mail gestuurd.

Hier een paar 'how to's' waar ik veel aan heb gehad.
How to roos:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=212466

How to orchidee:
Staat ook duidelijk bij wat je allemaal nodig hebt voor een suikerbloem. Uitstekers en veiners komen, denk ik, bij Ellen's creative cake vandaan.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=156338

How to grote bloem:
Hier staat het dunner maken van de blaadjes goed uitgelegd. Dit is trouwens een hele leuke, gemakkelijke bloem om mee te beginnen.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=152087

Succes!!

13

Ik zou ook zeggen... zoek een leuke how-to op het internet en ga aan de slag, je kunt altijd nog een workshop volgen als deze wel bij je in de buurt is.
Ik ben begonnen met de how-to van de orchidee, zoals hierboven beschreven. Daarna heb ik via internet andere how-to gevonden (een overzichtje heb ik op mijn pinterest staan: http://pinterest.com/harrietv1975/how-to-sugarflowers/

Succes!

14

Ik ga vanavond om te beginnen de howto van grote bloem mAken (hier vd forum), heb de spullen die erbij staan aangeschaft, & dan steeds een stapje verder....

i just LOVE it!