1

Onderwerp: Zeeuwse knop taarten

Voor een bruidstaart voor een Zeeuws stel heb ik zelf een mal gemaakt van een grote zeeuwse knop. De mal van de kleine zeeuwse knop komt van Silly creations.
Na deze taart kreeg ik nog een verzoek voor een taart met zeeuwse knop, gecombineerd met lichtblauw en lichtroze.   

http://i1081.photobucket.com/albums/j354/jeanne71geel/IMG_4212_zpsbeb8f04b.jpg

http://i1081.photobucket.com/albums/j354/jeanne71geel/0083_zps2d119d31.jpg

Re: Zeeuwse knop taarten

Super super mooi! En zelf een mal gemaakt? Hoe?

groetjes, Karin

Oh wat supergaaf!
Ik ben al jaren op zoek naar een mal van een Zeeuwse knop!  Maar ik heb geen echte Zeeuwse knop dus...gaat hem iet worden.
Heel mooi gemaakt.
En als jij je mal ooit wil verkopen....ik koop hem graag van je over!  :Y  :Y

4

De mal voor de kleine zeeuwse knop heb ik bij silly creations gekocht. Ik weet niet of ze deze nog steeds hebben.
De mal voor de grote knop heb ik gemaakt met een zeeuwse knop van fimo klei als 'model' en deze heb ik in het siliconen mengsel gedrukt (ook van silly creations). Laten drogen en je hebt een mooie mal.

5

De mal voor de kleine zeeuwse knop heb ik bij silly creations gekocht. Ik weet niet of ze deze nog steeds hebben.
De mal voor de grote knop heb ik gemaakt met een zeeuwse knop van fimo klei als 'model' en deze heb ik in het siliconen mengsel gedrukt (ook van silly creations). Laten drogen en je hebt een mooie mal.

6 Laatst bewerkt door Lin-Tin (19-01-2013 19:08)

Voor de grote zeeuwse knop heb ik een siliconen mal gemaakt. Je maakt uit 2 componenten een mengsel en daarin druk je een model van iets. In dit geval een zeeuwse knop van fimo-klei die ik op internet heb gevonden. Ik heb zelf nl ook geen echte zeeuwse knop  :)
Laten drogen, het model verwijderen en dan in de oven.

7

hij is gaaf

8

Prachtige stapeltaart :)

[MOVE] --> Bruids- en Stapeltaarten

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Lin-Tin schreef:

Voor de grote zeeuwse knop heb ik een siliconen mal gemaakt. Je maakt uit 2 componenten een mengsel en daarin druk je een model van iets. In dit geval een zeeuwse knop van fimo-klei die ik op internet heb gevonden. Ik heb zelf nl ook geen echte zeeuwse knop  :)
Laten drogen, het model verwijderen en dan in de oven.

Ik ga op internet zoeken! Dank