1

Onderwerp: 50 tinten horror (feedback)

Voor mijn man maakt het niet uit wat er op zijn verjaardagstaart kwam.  :rolleyes: Ik was inspiratie aan het zoeken voor mannentaarten toen ik er met dassen tegenkwam dacht ik dit zal het worden. Een taart met een das ... nu las ik deze zomer de bekende boeken en wou ik dus een 50 tinten grijs taart maken. Alles ging mis!!  :( Ik heb ENORM veel last met het bekleden van de bovenste taart (dit is een kleine vorm van 10 cm) het is nu de tweede keer en ik krijg het niet mooi altijd veel plooien die ik niet wegkrijg dus graag tips.  :Y Verder wou ik voor het eerst een stencil gebruiken was zoals je kunt zien op de foto ook een totale ramp was!!! Graag dus ook tips over het gebruiken van stencil! Had het op internet opgezocht en zag er HEEL eenvoudig uit  O-)  Dat was het dus niet! Zal wel aan mij liggen maar graag jullie ervaring en tips.
http://www.mijnalbum.be/Foto-LEQGGPR7.jpg
Bedankt voor het kijken en heel graag feedback over hoe het beter kan!

There's no such thing as a bad idea. Only poorly executed awesome ones.
Bekijk mijn taartjes op: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZOYZRJN

2

Re: 50 tinten horror (feedback)

Hoi!

Ik vind het idee van je taart wel super leuk!
Masker vind ik leuk! Heb je daar een uitsteker van? Mooi hoe je daar de vorm in gekregen hebt, vooral ook dat stukje bij de neus zeg maar.. (jee hoe leg ik dat uit...  :think: )

Wat betreft het stencil, zo te zien was de icing te dun waardoor hij is gaan uitlopen. Stevigere icing maken dus.

Het bekleden van een klein taartje is vaak ook best wel lastig. Ik haal toch regelmatig weer een stuk los (wat ik eigenlijk al glad had..) om een ander stuk mooi strak te krijgen. Dat betekent dat ik er soms best een tijd mee bezig ben, maar het loont vaak wel de moeite.

Make cake, not war :)

3

Bedankt voor je antwoord Kenzoo, ik heb gewoon een plaatje van een masker afgeprint en dat uitgesneden in fondant met tylose. Dat heb ik laten drogen op een piepschuim hoofd voor pruiken daardoor is de vorm zo mooi.
Ik ga volgende keer idd zorgen voor steverige icing en wat meer geduld hebben voor het kleine taartje ;).
Groetjes

4

Kenzoo schreef:

Het bekleden van een klein taartje is vaak ook best wel lastig. Ik haal toch regelmatig weer een stuk los (wat ik eigenlijk al glad had..) om een ander stuk mooi strak te krijgen. Dat betekent dat ik er soms best een tijd mee bezig ben, maar het loont vaak wel de moeite.

Ja, zo doe ik het ook. Eerst de bovenkant gladstrijken en dan cm per cm naar beneden werken, vaak moet je weer een stukje los halen om de plooi er uit te halen, en dan weer door, weer een stukje los en weer door en zo verder. Dus inderdaad, veel geduld en zorgen dat je fondant goed doorgekneed is zodat het niet gaat scheuren als je er aan trekt en duwt. De kleinste taartjes zijn de moeilijkste!

Wat het stencil betreft: geen idee! Nog niet gedaan. Het lijkt inderdaad een beetje alsof de icing te dun was en daardoor is gaan uitlopen.

Alsnog een hele leuke taart trouwens! Vond je man hem leuk? :-)

5 Laatst bewerkt door Atena (16-01-2013 14:26)

Leuk, en met veel liefde heb je voor je man gedaan!! dat gaat het om!

groetjes, Atena

Smile, tomorrow will be worse- Murphy's Laws

6

Mijn man vond hem leuk hoor. Maar hij snapte hem volgens mij niet  O-) HIhi de meeste dames wel he  ;)

7

idee is erg leuk, goed uitgewerkt ook behalve dan de icing maar daar was je zelf al achter ;-) heb al eerdere 50tinten gezien maar die haalden het niet bij deze je mag gerust trots zijn en ach zo leer je weer wat. indd het bekleden stukje voor stukje naar beneden werken en voila, vaker doen dus. suc6!

Taart Smakelijk is de naam