1

Onderwerp: help:oa bruidstaartvullingvraag

hallo,

ik ben gevraagd door iemand of ik een bruidstaart wil maken.
nu lijkt me dat heel leuk om een keer te doen, een echte uitdaging, maar hij moet natuurlijk wel perfect zijn voor hun mooiste dag van hun leven.
Gelukkig heb ik nog ruim de tijd, hij hoeft pas in augustus klaar te zijn ;)

Nu wil ik me eerst gaan verdiepen in de vullingen. Champagne smaak met aardbeien stond hun wel aan en citroen.

Nu dacht ik zelf aan Champagnebotercreme en aardbeienjam.
De vraag is nu, ik maak zelf merenquebotercreme met verse eiwitten (deze worden uiteraard wel verwarmd)
Kan ik deze merenque botercreme ook voor de bruidstaart gebruiken, het kan natuurlijk best warm zijn in augustus en de taart zal ook wel een tijdje staan denk ik voor hij aangesneden word. En kan ik ook met de merenque bc de taart afsmeren

Bij citroen weet ik alleen de citroenbavaroise versie met slagroom maar dat lijkt me niet erg handig in de zomer buiten de koelkast.
Misschien hebben jullie nog andere tips/ideeen daarvoor.

En dan heb ik ook nog een vraagje over de bekleding.
Ze willen graag fondant erop, heb zelf altijd met marsepein gewerkt.
Kan de taart met fondant gewoon in de koelkast? en kan je een taart met fondant ook gewoon in vriezen?
En droogt fondant niet gauw uit? Blijft dit dan wel mooi op een taart?

En wat als je eerst een laagje marsepein zou doen en dan fondant eroverheen? Heeft dat nog voor delen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt voor het lezen

Re: help:oa bruidstaartvullingvraag

Zelf lemon curd maken..... erg simpel, maar heerlijk fris. Zelf zou ik geen slagroom gebruiken in de zomer.

Succes!!!

Bakken is mijn passie!!!

3

Manon-dennis schreef:

Zelf lemon curd maken..... erg simpel, maar heerlijk fris. Zelf zou ik geen slagroom gebruiken in de zomer.

Succes!!!

is lemoncurd enkel zonder andere vulling lekker in een taart of moet ik er nog iets bij doen dan

Ik zou twee vullingen per taart doen...... Bv lemoncurd met botercreme mix met citroen sap of stukjes citroen. Lekker fris..... Maar hier op het forum staan ook lekkere vullingen die buiten de koelkast kunnen.

Bakken is mijn passie!!!