1

Onderwerp: Cupcake toef van icing of botercreme??

Daaaaag baksters,

Op Schiphol is sinds kort een cupcake winkel geopend en hiervan mocht ik een aantal proeven, de toppings waren van icing gemaakt met een smaakje uiteraard. De icing smaakte erg goed, zelf maak ik ze meestal alleen met botercreme ....

Mijn vraag aan jullie  :) maken jullie je toef met botercreme of icing?

Nou ben erg benieuwd, oh jha en waar bestaat die icing dan uit ...

Liefs Ivy

Re: Cupcake toef van icing of botercreme??

Ik ben een beginner dus ik weet niet of je veel aan me hebt. Ik gebruik meringuebotercreme voor de toeven. Ik lees met je mee wat de anderen gebruiken  :Y

groetjes, Karin

3

Ik ben niet zo bekend met toeven, maar volgens mij is icing een verzamelnaam voor de creme/ toef, dus wordt daar niet alleen (wat door de meeste wordt verstaan als icing) royal icing mee bedoeld. Velen gebruiken ook slagroom met daardoor de kloppudding van oetker. Vind het zelf niet zo lekker, maar ik weet dat heel veel mensen hier dit heel erg lekker vinden. Dit kun je in verschillende smaken maken.

4

:think: Het woord 'icing' kan verwarrend zijn: botercreme is namelijk ook een vorm van icing! :Y Wat hier op het forum vaak icing genoemd wordt heet officieel Royal Icing, maar in het Amerika heeft men het vaak over buttercream icing.

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een toef van Royal Icing lekker is; ik vind het heerlijk, maar dan als een dun laagje of decoratie ergens op. Een goeie Buttercream Icing daarentegen....  :9   :9  :9

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

De toef smaakte namelijk helemaal niet naar botercreme dus ik dacht dat het echt iets anders zou zijn  :think:

Kaatjes Taartjes (KA) schreef:

Ik ben een beginner dus ik weet niet of je veel aan me hebt. Ik gebruik meringuebotercreme voor de toeven. Ik lees met je mee wat de anderen gebruiken  :Y

Ik heb wel van meringuebotercreme gehoord maar nog nooit zelf gemaakt, wat gaat erin en naar wat smaakt het, is het soms een lichte vorm van botercreme ??

6

Is die eindelijk open? Jippie! haha sorry dit heeft niks te maken met je vraag.

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

7

Ivy84 schreef:

Ik heb wel van meringuebotercreme gehoord maar nog nooit zelf gemaakt, wat gaat erin en naar wat smaakt het, is het soms een lichte vorm van botercreme ??

Echt light is het niet ;), maar het smaakt nauwelijks naar boter :9

Je mixt eerst eiwitten met suiker tot meringue, en daar gaat dan de vanille en boter door :9 :9

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Het recept staat hier ergens bij recepten. Ik vervang ongeveer de helft van de boter door crisco. Ja ja, ik weet het, hier schijnt niemand fan te zijn van crisco, maar ik ben dan weer geen fan van boterige botercreme. Het is Swiss Buttercream. Je verwarmt eiwit met suiker en snufje zout. Daarna opkloppen tot het stevig is. Dan boter en crisco beetje bij beetje toevoegen. Als laatste nog wat vanilleessence. Is echt lekker hoor, heb het nu al een paar keer op cakejes gespoten en mijn kinderen smullen er van.
Laatst heb ik i.p.v. vanille essence wat oploskoffie los geroerd met een paar druppels water. Smaakt je creme naar mokka!
Ook lekker. :Y

groetjes, Karin

9

iRoshelle schreef:

Is die eindelijk open? Jippie! haha sorry dit heeft niks te maken met je vraag.

Yep hij is open, MAAR ze zijn niet allemaal even lekker, de eerste x liepen wij langs en we mochten proeven nou komt ie, aardbeien en zwarte peper smaak, tijdens het praten begon mijn collega al flink rood aan te lopen haha en ook ik voelde het aardog branden in mijn keel haha  :s