1

Onderwerp: frietzakjes als cornetjes?

Hoi,
Ik waag me sinds kort ook aan de koekjes met icing.
Maar die cornetjes vouwen is een kunst op zich.
In de tijd dat ik 1 cornetje heb gevouwen zou ik wel 100 koekjes kunnen bakken  :grr:
Zou je van die kleine frietzakjes daarvoor kunnen gebruiken? (Ben goed bevriend met de plaatselijke frituur  ;) ) Het is maar een idee-tje. Wat vinden jullie ervan?

Groetjes,
Petra

Iedere dag is een cadeautje, geniet ervan telkens weer, ook al is de inhoud niet altijd wat je wenst.

2

Re: frietzakjes als cornetjes?

ik gebruik gewoon kleine spuitzakjes

3

je zou het natuurlijk gewoon kunnen uitproberen
het klinkt wel heel erg goed

4

Ik vrees dat frietzakjes gaan scheuren. Bakpapier is best stevig. Hoewel... als je frietzakjes ook wat dikker zijn... Probeer anders met een klein beetje zodat je geen kledderboel krijgt als het niet gaat.

Tieneke

5

Hoi Harry,
Mag ik vraag waar jij die kleine spuitzakjes vandaan hebt?
De echte en de snoepzakken zijn zo groot.
Dank je wel alvast.

Tante Tien, daar zeg je me een waar woord, waar ik nog niet aan hebt gedacht. Zo stevig komen ze me (van mijn friterie) niet echt over. Aangezien ik niet de handigste ben, lijkt het me verstandig dat ik me er niet aan waag. Tenzij ik mijn keukentje onder de RI terug wil zijn op you tube  :+

Iedere dag is een cadeautje, geniet ervan telkens weer, ook al is de inhoud niet altijd wat je wenst.

6

Peca schreef:

Hoi Harry,
Dank je wel alvast.

Tante Tien, daar zeg je me een waar woord, waar ik nog niet aan hebt gedacht. Zo stevig komen ze me (van mijn friterie) niet echt over. Aangezien ik niet de handigste ben, lijkt het me verstandig dat ik me er niet aan waag. Tenzij ik mijn keukentje onder de RI terug wil zijn op you tube  :+

Waarom zijn gewone spuitzakken te groot. Ik gebruik altijd gewoon spuitzakken.

7

Ik gebruik (ik doe t zelden, koekjes bakken, maar toch.. ;) ) van die druk en sluit zakjes.
die zijn steviger als een spuitzak, vind ik dan.

het werkt prima in ieder geval!

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

8

Minhie schreef:
Peca schreef:

Hoi Harry,
Dank je wel alvast.

Waarom zijn gewone spuitzakken te groot. Ik gebruik altijd gewoon spuitzakken.

beetje zonde als je een eetlepel chocola nodig hebt en daar n spuitzak van 30cm voor verknipt

9

Minhie schreef:

[Waarom zijn gewone spuitzakken te groot. Ik gebruik altijd gewoon spuitzakken.

Voor lijntjes op koekjes te maken en deze dan te vullen, gebruik ik niet zo veel icing van dezelfde kleur. (ook niet zo veel koekjes tegelijk, t'is voor eigen gebruik). Omdat ik zo'n grote zak onhandig vind om te vullen en hanteren als alleen de onderste paar centimeters gevuld zijn, knip ik zeker de helft eraf. Als er ook kleinere zakjes zijn, scheelt dit weer een hoop afval. Vandaar dat ik aan het "rondkijken" ben voor andere ideeën.  Cornetjes zijn vaak nog het makkelijkst, maar ik krijg nog steeds meer van die blaaspijppijltjes dan handige cornetjes.  :lol:

10

Hoi, het zijn decoreerspuitzakken van stadter, bij meerdere webshops verkrijgbaar.

Ik heb een herbruikbare spuitzak met adapters en diverse spuitmondjes. De icing doe ik dan in huishoudfolie en dan in de spuitzak. Op die manier blijft de zak schoon en kun je gemakkelijk van kleur verwisselen. Wanneer je toch over hebt, haal je het pakketje huishoudfolie uit de spuitzak, in een zakje en zo in de koelkast.

Heb die tip van in huishoudfolie ergens hier op het forum gezien. (je het er zeg maar in verpakken als een snoepje. Dan doe ik hem door de adapter heen, punt er af knippen, spuitmondje er op. Werkt heerlijk vind ik!