Onderwerp: Help

Help help ik heb een bakblik van 330 mm x 229 mm en hij is 7,5 hoog nu kan ik nergens de verhouding vinden ik gebruik biscuitmix naturel van funcakes wie oh wie weet de juiste verhouding.

BVD Gr Marja :think:

2

Re: Help

Hoi Marja, Je moet even zoeken, er is namelijk een topic geplaatst over het meten van de inhoud van je bakvorm, als je de vorm vult met water kun je de inhoud meten en de hoeveelheid ingredienten berekenen.

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

3

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BIUSRRRS.jpg hij staat er tussen..

Oke ben nog maar beginneling :o dus hoe doe ik dat????

5

Als je hiernaast in het menu op schema's klikt, dan vind je alle schema's terug, onderaan dit topic word verwezen naar het topic waar ik het schema uit het gekopierd, hier staat percies wat je moet doen.

6

Hoe doe je wat?

De inhoud staat in het tabelletje dat hierboven staat. Voor het hele topic waar dit uit komt: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=201922

7 Laatst bewerkt door Kaasvrouwtje (16-01-2013 12:57)

Ik bak zelf niet met de mix, maar ik denk dat ik je met verhoudingen wel kan helpen.

Je vorm is 33,0x22,9 cm en je wil 'm ±7,5 cm hoog hebben, dus is je inhoud iets meer dan 5,5 liter (5,67)

In de tabellen links staat voor de ronde vorm van 35cm (6cm hoog) ook een inhoud van iets meer dan 5,5 liter (5,77), dus volgens mij zou je met die hoeveelheden een heel eind moeten kunnen komen.

Daar staat 615g mix, 475g ei (=±10 eieren maat M), 62ml water.

Ik hoop dat je er iets mee kan, veel bakplezier!

Edit na antwoord Karin09: Dan dus bij 10 eieren 650g mix en 65ml water :)

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

Hoi Fun lovin ik denk dat ik eruit ben haha,dacht dat het moeilijker was.

Als ik het goed heb 715 gr mix 11 eieren en 71,5 ml water dus dat moet lukken ga hem vrijdag proberen.
Thans voor de tips.

Nou de taart zit nu in de oven dus hoop dat hij gaat lukken (wordt vervolgd) haha