1

Onderwerp: fris en lekkere vulling?

ik wil graag voor mijn tante een taartje maken op dr beterschap te wensen
nu is zij een echte DAME en niet echt van zoettige dingen dus ik zoek nu een combi vullingen  die fris en lekker zijn maar niet te zoet

zit te denken aan iets met framboos en citroen (lemmoncurd of citroenkwark)

iemand andere ideeen of ideeen hoe ik deze 2 smaken chique kan combineren

ook weet ik nog niet wat nou beter is om te bekleden
ganache, fondant of molding chocolat

"Life is what happens to you, while you're busy making other cakes"

2

Re: fris en lekkere vulling?

niemand??

3

Ik maak graag limoenkwark met de naturel kwark van oetker. Ik vervang dan 1/4 deel van het water met verse limoensap. Errug lekker in combinatie met cocoscreme  :Y

4

:think: smaken dingen voor chique dames anders dan voor ons 'gewone mensen'?

Smaken verschillen.. maar denk niet dat dat iets met chique zijn te maken heeft. En ook niet met het feit dat je een 'dame' bent (in mijn optiek is elke vrouw een dame...)

Vraag haar welke smaak ze lekker vind...

Pas op dat je het ook weer niet te zuur maakt..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

nee denk niet dat het anders smaakt maar op de een of andere manier past bokkepootjes creme niet bij haar
meer fruit en fris ipv zoet en machtig
ze is echt zo'n type dat zelf ook iedere avond de tafel chique dekt ookal eten ze maar met hun 2e
ze is een wedgewood iemand
kan t niet uitleggen
en zoet gebak past niet bij haar . als het fris en fruitig is dat is zondige genoeg

( en er zijn een heleboel dagen dat ik geen dame  :s  :P ben , vaker niet dan wel,)
ik heb haar nog nooit ongekapt en zonder makeup gezien zelfs nu niet nu ze ziek is
ze is altijd gesteven en gestreken
terwijl ik hier in huispak al de hele dag loop zonder makeup en onder de vlekken van mijn 2 jarig jochie en ik mankeer niets

6

Ik begrijp wat je bedoeld, maar toch is smaak iets waar nu eenmaal niet over te twisten valt. Iedereen heeft weer een andere smaak en voorkeur. (misschien vindt ze bokkenpootjescrème stiekum wel heel lekker... ;) )
Maar ik zou voor iets met vers fruit gaan, zoals frambozen of aardbeien. Verder kunnen bavarois en kwark o.b.v. fruit ook heel goed. En 'ordinaire slagroom' vind volgens mij bijna iedereen lekker.
Lemoncurd kan bijna overal bij en is ook erg lekker.
Kortom: leef je lekker uit!

Dat is toch een TAART waard!

7

Tamataartje schreef:

Ik maak graag limoenkwark met de naturel kwark van oetker. Ik vervang dan 1/4 deel van het water met verse limoensap. Errug lekker in combinatie met cocoscreme  :Y

Ohhhh wil je deze vulling nader uitleggen  :Y  hij lijkt me heerlijk!!!
Dr oetker, ik neem aan zo'n pak waar je een volledige taart mee maakt en cocoscrme ??

8

lemon curd en citroenbavaroise, zalig!! :9
heerlijk fris!!

9

Vanille creme met een laagje lemon curd en jam!  :thumb: