Onderwerp: Homemade Cinnamon Rolls
Homemade cinnamon rolls, jummmmmmm zo simpel maar zooo lekker!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Homemade Cinnamon Rolls
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Homemade cinnamon rolls, jummmmmmm zo simpel maar zooo lekker!
Hmm, die zien er heerlijk uit!
Lekker zien ze er uit.Ik ben gek op kaneel, hoe maak je ze of is het een geheim recept?
Willy
zien er inderdaad yummie uit! ben ook wel geïnteresseerd in het recept
Dank jullie wel
Haha nee hoor geen geheim recept!
Hoe ik ze maak:
Deeg uitrollen (zelfgemaakt of gekocht), dan met gesmolten boter beetje invetten, vervolgens strooi je een dun laagje kaneel daarop en daarna bruine basterdsuiker daar overheen. Zorg wel dat je een randje aan de bovenkant overlaat waar geen kaneel en suiker zit zodat je het nog goed dicht kunt plakken . Dan rol je het deeg op tot het einde, plak je het dicht en knijp je het even aan zodat he er niet tussenuit kan vallen. Vervolgens snij je met een scherp mesje kleine stukjes af (stuk of 12 uit een rol). Dan pak je een cupcakeblik, ik heb mini's bakblik gebruikt, en leg je de stukjes een voor een op z'n kant (dus dat je het rolletje kan zien met kaneel&suiker) en bak je ze in de oven voor ongeveer 15min op 200 graden. Ik heb een heteluchtoven dus ik heb het op 175 graden voor 16min gedaan. Makkelijkste is als je het hebt gekocht, net zo lang aanhouden als op de verpakking staat!
Zo, nu kennen jullie mijn niet-zo-geheime recept hahaha
Leuk he? Ik heb het met het kerstdiner van de kids op school gedaan met danarole deeg voor croissants.
Nikkie, gebruik je dan croissantdeeg uit blik zoals taartjesdroom? Rol je dan de lange kant op zodat je een lange rol krijgt en daarvan snijd je 12 stukken?
Willy
Jaaa het is leuk en supergemakkelijk! Ook om met kinderen te maken
Ja ik heb inderdaad nu een kleine rol voor croissantjes gebruikt! Dan doe je zeg maar 2x de 2 punten aan elkaar plakken, zodat je 1 rechthoekig deeg krijgt. En dan eventueel de laatste twee punten gewoon zo houden alleen goed dichtplakken!
En ja ik rol de langste zijde op, zodat je een dunnere maar langere rol krijgt !
Ik heb ze laatst ook gemaakt met het recept via deze link:
http://iowagirleats.com/2011/11/23/8-mi … mon-rolls/
Super simpel en errug lekker!!
Wat grappig haha, precies wat ik heb gedaan!! Alleen de glazuur heb ik er later wat overheen gedaan. Maar wel een goede link Wendy, kan iedereen het zien mét foto's
Dat ziet er heerlijk uit! Bedankt voor het goede idee!
en ik heb ze gisteren gemaakt van een recept met bladerdeeg van iemand hier van het forum, ook heerlijk.
Die zien er lekker uit
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Homemade Cinnamon Rolls