1

Onderwerp: biscuit/cake maken zonder ei/noten

Wie heeft er een recept of ideetjes om een biscuit/cake te maken zonder eieren, geen noten en geen sporen van noten.
Misschien heeft iemand er al ervaring mee of is er een mix die hieraan voldoet?
Ik hoor graag van jullie!

2

Re: biscuit/cake maken zonder ei/noten

Voor de eieren kan je een eivervanger gewoon in de natuurwinkel kopen. Zij kunnen je ook heel goed uitleggen hoe je ermee kan werken.

Geen noten en sporen van noten is lastiger. Sporen van noten zijn luchtgedragen. Dat betekend ookal maak je nog zo goed schoon en leg je marsepein en noten of chocolade met noten ect weg in een bakje ergens in de kast. Je hebt altijd kans op sporen. De ruimte waarin je werkt moet 100% notenvrij, gesloten en schoon zijn voor je dat kan garanderen.
Dus buiten je biscuit is er heel veel waar je rekening mee moet houden.

Heel veel succes met je biscuit!

3

Bedankt voor je reactie!
Ik had er totaal geen idee van dat sporen van noten luchtgedragen zijn. Het lijkt me dan voor mij onhaalbaar om er zeker van te zijn dat er echt geen spoor van noot in zit. Moeilijk zeg.

4

Ik zou het je niet aanraden.
Er is een kans dat het goed gaat, maar het kan ook echt mis gaan. Je kan in ieder geval niet de garantie geven dat er geen sporen in het biscuit zitten.

Mocht je hem toch willen bakken overleg dan ook met degene die hem gaat opeten wat de reacties zijn op een spoortje noten.
Sommige mensen liggen schuimend te stuiptrekken en andere mensen worden hooguit beroerd.
Als diegene zelf met het risico akkoord gaat en je zeker weten geen ellende ermee kan krijgen moet ie dat zelf weten.

5

Je hebt gelijk ja. Ik had ook aan de persoon laten weten dat ik produkten kan gebruiken waar geen sporen van noten in zitten, maar ja dan kan ik nog zo schoon werken, als er dan maar iets in de lucht hangt dan is het gedaan!
Deze persoon vroeg expliciet dat er geen sporen van noten in mochten. Dat word dus even alles goed bespreken en vastleggen. Wil er echt geen ellende mee krijgen.
In ieder geval bedankt voor je reactie, dat zet me aan het denken!