1

Onderwerp: Tremperen met..

Hoi allemaal!

Ik trempeer in principe nooit mijn taart, maar ik wil het nu ook gaan doen. Ik heb trouwens nog nooit iets gehoord over dat mijn biscuit droog is maar toch!

Ik kon er vrij weinig over vinden maar ik las dat je dus gewoon suiker met water kunt gebruiken met een aroma smaakje?

Kan ik dus gewoon 100 gram suiker, 100 ml water en dan een paar druppels vanille aroma, ik kies voor vanille omdat dat er wel bij kan, gebruiken?

Weet iemand raad?

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

2

Re: Tremperen met..

Lees deze even: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=201881

Staat het antwoord op je vraag (en meer!) wel in denk ik!

Make cake, not war :)

3

trempeer altijd alle taarten
met idd 100water100 suiker en een scheut marasquin
kan overal bij

niet te veel

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

4

Ik trempeer ook altijd met 1 deel suiker en 1 deel water. Dat even samen koken tot de suiker is opgelost en pas daarna de aroma toevoegen omdat anders de geur hiervan verdampt tijdens het koken.

5 Laatst bewerkt door hilda55 (19-01-2013 19:33)

Ik trempeer met bijna alles wat je kunt drinken, vruchtensap, ranja in elke smaak, likeur.enz. Ik pas het sapje aan aan de vulling en bij veel kindertjes laat ik de alkohol uiteraard weg!

6

Moet je altijd water en suiker koken of is vermengen met water genoeg (dit staat bij veel trempeersiropen bij de info hier bij de webshop) en kan je ook gewoon een smaakstof gebruiken of moet dit echt trempeersiroop zijn.?

7

Als je water en suiker wilt mengen, moet je het echt wel koken aangezien de suiker anders niet oplost. Maar dit is echt zo gepiept. Je hoeft niet zoveel te koken dus het zit zo aan de goede temperatuur en als het eenmaal een beetje kookt is de meeste suiker al wel opgelost.

Alleen tremperen met puur een smaakstof zou ik niet doen, daar is het veel te sterk voor. Ik heb laatst eens een klein puntje pure amandel smaakstof geproefd, vies! Dat zou ik dus niet doen, want het is ontzettend geconcentreerd.
Even ter vergelijking: op iedere 500 gr. beslag of 500 ml. vloeistof moet je 3 á 4 theelepels smaakstof toevoegen.

8

dankjewel, maar ik bedoelde eerder of je er gewone smaakstof voor kan gebruiken ipv persé trempeersiroop maar ik neem dus aan van wel  :)

9

Oh op die manier. Ja dat kan gewoon.
Dus even voor de duidelijkheid: Ik gebruik water, kristalsuiker en smaakstof van Dr. Oetker.