1

Onderwerp: Fantasy butterflies van JEM HOE???

Goedemorgen allemaal!

Graag vraag ik jullie hulp om het volgende:

Ik heb de uitstekers, maar het lukt me gewoon niet om er een "normale" vlinder uit te krijgen met fondant!

Ik word er helemaal gek van.. Hoe doe jij het?

Moet het een 10min in de vriezer dan eruit halen of wat??

Graag al jullie tips over deze uitsteker! THANKS!!

Hieronder zie je over welke uitstekers ik het heb:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … -4756.html

**beginneling alle tips zijn welkom**

Re: Fantasy butterflies van JEM HOE???

Ik gebruik hier gumpaste voor. Nadat ik ze heb uitgestoken ga ik nog even met mn vinger langs de randjes om de rafeltjes weg te halen. Vervolgens laat ik ze 5 a 10 minuten in de uitsteker zitten. Daarna ga ik pielen met een needletool. Pas vooral op dat je ze niet uit de uitstekers trekt, want dan trek je hem stuk. Met je needletool op verschillende plekken loswippen en dan valt hij er zo uit.

3

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=197155

Hier staat het goed uitgelegd, vind ik.
Heb die vraag zelf nml ook gesteld haha.

succes

I may not be perfect, but i'm always me

4

taartjesdroom schreef:

Ik gebruik hier gumpaste voor. Nadat ik ze heb uitgestoken ga ik nog even met mn vinger langs de randjes om de rafeltjes weg te halen. Vervolgens laat ik ze 5 a 10 minuten in de uitsteker zitten. Daarna ga ik pielen met een needletool. Pas vooral op dat je ze niet uit de uitstekers trekt, want dan trek je hem stuk. Met je needletool op verschillende plekken loswippen en dan valt hij er zo uit.

Zo doe ik het ook!!!

5

taartjesdroom schreef:

Hartstikke bedankt voor je uitleg! Alleen nu misschien een gekke vraag, maar waar koop ik gum paste? Ik kan het in de shop van deze site niet vinden?

Alle andere dames thanks voor jullie reacties!!!

6

In de shop in het rijtje aan de linkerkant klikken op fondant en marsepein. Dan krijg je een nieuw rijtje, de een na onderste is gumpaste. Even aanklikken en je krijgt allerlei verschillende soorten. Een andere naam voor gumpaste is flowerpaste. Ik gebruik de gumpaste van satin ice voor mijn vlinders en de flowerpaste van Wilton voor mijn suikerbloemen.
Ik kan via de iPad niet kopiëren /plakken dus kan je de link zo niet geven.....

Succes

7

RijWM schreef:

In de shop in het rijtje aan de linkerkant klikken op fondant en marsepein. Dan krijg je een nieuw rijtje, de een na onderste is gumpaste. Even aanklikken en je krijgt allerlei verschillende soorten. Een andere naam voor gumpaste is flowerpaste. Ik gebruik de gumpaste van satin ice voor mijn vlinders en de flowerpaste van Wilton voor mijn suikerbloemen.
Ik kan via de iPad niet kopiëren /plakken dus kan je de link zo niet geven.....

Succes

THANKS!!! Ik ga gelijk bestellen!! Ik had het nog wel in de zoekprogramma ingetikt en er kwam ook niets uit... hahahah Bedankt!!!