1 Laatst bewerkt door patrieske (13-01-2013 15:23)

Onderwerp: en ook nog een bakvraagje.............

Als je ipv gewone vanillebiscuit eens een andere smaak wil uit proberen (ik roep maar wat, bv een citroenbiscuit) hoe pak ik dat dat aan??
En wat zouden lekkere biscuitsmaken kunnen zijn??

Ik kom op: vanille, chocolade en citroen.................

o ja, en als dan zo'n citroenbiscuit kan, wat voor soorten smaken kun je dan als vulling gebruiken?? Moet dat dan ook friszurig zijn of meer de zoete smaken??

2 Laatst bewerkt door chermenex (13-01-2013 15:41)

Re: en ook nog een bakvraagje.............

Voor chocoladebiscuit kun je er cacaopoeder aan toevoegen. Een lekkere vulling hierbij is kersenvlaaivulling of kersenjam.
Voor citroenbiscuit kun je er wat citroenrasp doorheen mengen. Als vulling kun je hier goed lemoncurd voor gebruiken of als je het wat zoeter wilt maken: aardbeienmousse.

Mijn taarten: https://www.facebook.com/CakesByCher.
Webshop voor eetbare prints: www.TaartPrintje.com - vanaf €1,- (frosting)

3 Laatst bewerkt door Boska (14-01-2013 17:10)

Het leuke van bakken is dat je zoveel kunt combineren  :) en omdat smaken nu eenmaal verschillen is er een ongekend aantal mogelijkheden.
Ik zou zeggen gewoon uitproberen wat je lekker vindt  :D

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

Je hebt ook flesjes van lorr ann (geen idee of ik dat goed schrijf)
Waarmee je heerlijke smaken krijgt..

I just love cake!
Groetjes Laura

5

Zolang je de gewone basisbiscuit gebruikt, kan je hier tal van smaken en kleuren doorheen mengen.

6

jolien87 schreef:

Zolang je de gewone basisbiscuit gebruikt, kan je hier tal van smaken en kleuren doorheen mengen.

En dan kan ik dat doen met druppels essence??????

7 Laatst bewerkt door jolien87 (14-01-2013 15:56)

Zeker, geen probleem. Op deze manier verander je niets aan de structuur omdat je maar een klein beetje nodig hebt.
Wat je eventueel ook nog zou kunnen doen is de biscuit gewoon bakken zonder toevoegsels en dan voordat je gaat vullen, de gesneden plakken biscuit tempreren:
1 deel water met 1 deel suiker aan de kook brengen tot alle suiker is opgelost. Vervolgens essence toevoegen (naar smaak een paar theelepeltjes) en hiermee de plakken biscuit bespuiten of besprenkelen. Zo geef je een extra smaakje aan de taart en voorkom je meteen dat de biscuit droog wordt.
Bij de drogist zou je kunnen vragen voor kleine spuitflesjes, maar ik heb mijn spuitflesje bij de wibra vandaan voor 1 euro. Dat is een soort miniplantenspuit.

8

jolien87 schreef:

Zeker, geen probleem. Op deze manier verander je niets aan de structuur omdat je maar een klein beetje nodig hebt.
Wat je eventueel ook nog zou kunnen doen is de biscuit gewoon bakken zonder toevoegsels en dan voordat je gaat vullen, de gesneden plakken biscuit tempreren:
1 deel water met 1 deel suiker aan de kook brengen tot alle suiker is opgelost. Vervolgens essence toevoegen (naar smaak een paar theelepeltjes) en hiermee de plakken biscuit bespuiten of besprenkelen. Zo geef je een extra smaakje aan de taart en voorkom je meteen dat de biscuit droog wordt.
Bij de drogist zou je kunnen vragen voor kleine spuitflesjes, maar ik heb mijn spuitflesje bij de wibra vandaan voor 1 euro. Dat is een soort miniplantenspuit.

Heeeee weer wat geleerd, dank je wel, zeg!! :D

hallo, kan iemand vertellen hoe je een basisbiscuit moet kleuren? Voeg je de kleurstof aan de eieren en suiker toe of pas achteraf?

10

Ik denk dat het allebei kan maar het makkelijkste is om het bij de laatste minuten dat je langzaam mixt toe te voegen. En eraan denken dat de uiteindelijke biscuit altijd wat donkerder uitvalt qua kleur. In het beslag lijkt t nog erg pastel maar dan wordt de uiteindelijke biscuit wel mooi fel van kleur.
Zijn ook veel YouTube filmpjes van als je zoekt op 'tutorial rainbow cake'

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

bedankt jolly-joycie heb vandaag een bestelling dus ga het gelijk uitproberen.

12

Ik voeg ook graag kaneel of speculaas kruiden toe aan m'n biscuit. Zeker in de sinterklaas tijd erg lekker, of in combinatie met gebakken appeltjes vulling. Onze sinterklaas klassieker is: Biscuit met speculaas kruiden, mandarijnen bavarois en speculaas merenque botercreme :p