Onderwerp: rocky road fudge.....
Zoooo lekker, en simpel om te maken. Ik had er stukjes marsmallow, granberry's, caramel en walnoten in gedaan.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » rocky road fudge.....
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Zoooo lekker, en simpel om te maken. Ik had er stukjes marsmallow, granberry's, caramel en walnoten in gedaan.
ziet er lekker uit.
is dit het recept van rudolp bakery!
ik had hem opgeslagen voor mijn dochter om te trakteren op school.
Zou kunnen, ik had gegoogeld.
Hier het recept:
Dit is best heel basic, vandaar dat ik meerdere ingredienten erin heb gedaan.
Je hebt nodig:
Één blikje gecondenseerde melk
400 gram chocolade (ik gebruikte bij deze versie melk en puur kan ook heel goed)
handje vol pinda’s
mini-marshmallows of grotere in vieren geknipt ( ik had hele kleintjes)
Extra:
Ovenschaal rechthoek of vierkant
bakpapier
steelpan
Zo maak je het:
Zet de steelpan op het vuur. Giet de gecondenseerde melk hierin en voeg de chocolade in brokjes bij de melk.
Laat dit op een laag vuurtje samensmelten tot een smeuïg geheel. Zodra de melk en de chocolade goed vermengt zijn met elkaar haal je de pan van het vuur en voeg je de marshmallows en de pinda’s toe.
Roer dit even door elkaar en stort het mengsel uit in de ovenschaal. De bodem van de ovenschaal bekleedt je van te voren even met een velletje bakpapier.
Zet dit minstens een halve dag in de koelkast om af te koelen. Haal daarna de plak uit de schaal en snijd de fudge in mooie stukjes.
simpel toch?!
Jee wat ziet dat er
uit!
En dank je wel voor het recept
Dat recept komt me bekend voor, hihi Volgens mij heeft Google je naar mij geleid, naja niet naar mij maar naar mijn blog.
En idd is dit een vrij basic versie en kun je er mee variëren. Maar de basis is heel makkelijk om te maken.
Groetjes Marieke
Mjammie...ga het morgen maken
wat is gecondenseerde melk en waar
kun je zoiets kopen ?
haha, Marieke.....ik denk idd dat ik dat recept van jou heb dan, via google. Bij deze dan nog hartelijk dank hiervoor. En ja....net wat je zegt, de basis en heb dus zelf wat variatie erin gebracht. Ik had nog wel een ander en uitgebreider recept, maar vond deze wel errug makkelijk!
Wat betreft de gecondenseerde melk, die kun je gewoon in een blikje in de supermarkt kopen.
dan is het toch een ander receptje, maar volgens mij wel lekkerder.
ben dol op fudge.
bedankt ook voor dit recept
Lekkurrrrrrr! Ik vind het ook zo leuk, dat je hiermee zo lekker kan variëren. #Binnenkort ook maar 's maken
mmmm lekkerrr, moeten er ongezouten pindas in?
lekker zeg, heb het recept opgeslagen
oh dat ziet er echt heerlijk uit
Dat ziet er heerlijk uit!
Hoe lang zijn ze houdbaar??
Yammie
Lekker!
ik had ze ook al een keer gemaakt en ze zijn heeeel erg lekkerrr maar ik zoek nu een recept dat je gewone caramelfudge kan maken
wie kan mij hieraan helpen
gr leanneke
Lekkkkeeer!!!!!! Toch hier ook maar weer eens proberen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » rocky road fudge.....