1

Onderwerp: Help, een gat in prinsessentaart

Hallo allemaal,

Ik hoop op advies.

Gisteren heb ik een prinsessentaart gemaakt in een silverwood bakblik. De taart kwam er heel uit. Ik heb deze eerst laten afkoelen en daarna op een bord gestort. Later ging ik kijken. Er bleek een gat in te zitten. Nu vraag ik me af wat ging er mis?

Mag je m niet op de kop storten?
Is de taart niet goed gaar geweest?
Is de taart te snel gebakken. (175 graden)

De 2de taart zit er nu in en deze moet goed gaan dus help

2

Re: Help, een gat in prinsessentaart

Wat heb je precies gedaan? Hoe lang gebakken, gemixt? En het 'gat' is dat omdat er een stuk biscuit niet is losgekomen van de vorm of bijvoorbeeld omdat hij ingezakt is?

In het laatste geval is hij wellicht niet gaar geweest.

Ik bak mijn biscuits altijd lang(er) en op ongeveer 150 graden aan één stuk. Ik klop het gauw af maar heb hier nog geen last van gehad........  ;)

3

Ik heb de taart ongeveer 30 a 35 minuten gebakken.10 min gemixed. bakmix van bakzolder. Ik heb de 2de taart eerst op 10 min. op 150 er in gedaan. Toen langzaam aan omhoog. De taart zit er nu ongeveer55 minuten. Hij lijkt goed. Maar durf m er niet uit te halen haha

4

Ik heb de taart ongeveer 30 a 35 minuten gebakken.10 min gemixed. bakmix van bakzolder. Ik heb de 2de taart eerst op 10 min. op 150 er in gedaan. Toen langzaam aan omhoog. De taart zit er nu ongeveer55 minuten. Hij lijkt goed. Maar durf m er niet uit te halen haha

5

Ik haal een taart er altijd pas uit als ik zie dat hij weer begint te krimpen, dan issie gaar.

6

En gelijk storten...... niet laten afkoelen in je blik! Dan gaat hij weer vastplakken en komt hij niet heel uit je blik.
Ik hoop dat het inmiddels wel gelukt is  ;)

aan mij heb je niks volgens mij. heb ook een silverwood bakblik en nog geen last eigenlijk. doe hem idd wel gelijk storten en bakken op 150 graden, duurt wel wat langer dan maar rijst dan perfect

8

De taart is deze keer gelukt. Nu inderdaad langer gebakken en minder warm. Dank voor alle reacties

9

:thumb:  wel laten zien hier hè!

10

lees al dat het goed is gekomen.
Pfieuuw kun je je zweet van je voorhoofd halen en rustig ademhalen  :P

11

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FPOJFAHO.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ROVJHVOP.jpg

Hier is die.  Dit is mijn 2de prinsessentaart ik moet er dus nog ff wat handigheid in krijgen hoor.

Ik vind de taart erg mooi geworden.
Even een vraagje hoe blijft het corsetje plakken op de Pinpop/ barbie?

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.facebook.com/HetLiefsteTaartje

13

deze blijft heel makkelijk zitten als je de uiteinden goed aansluit en de naad beetje weg veegt. Je kan ook de Barbie iets nat maken met water

Ok  snap het heel erg bedankt.

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.facebook.com/HetLiefsteTaartje