1

Onderwerp: Verlovingstaart

Ik heb een verlovingstaart voor mijn collega gemaakt, haar wensen waren een stapeltaart van marsepein in de kleuren witte parelmoer, zilver en groene smaragd.

Pff Ik had problemen met de letters (van tappits script) en de vlinders die niet bleven hangen, wat een stress.

De taart is gevuld met een laagje jam, een dubbele frambozen bavarois en is afgesmeerd met puur chocolade ganache.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z3MRWM3U.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XSDD664B.jpg

Bedankt voor het kijken en jullie feedback is welkom

2

Re: Verlovingstaart

Hele mooie stapel, de kleuren zijn prachtig! Hoe heb je de ringen zo gekregen? Zijn ze eerst hard geworden , dan erop gezet?

GHr. Sahirah

3

wow, hele mooie kleuren combi :thumb:

4

Sahirah schreef:

Hele mooie stapel, de kleuren zijn prachtig! Hoe heb je de ringen zo gekregen? Zijn ze eerst hard geworden , dan erop gezet?

GHr. Sahirah

Ik heb fondant met tylose gemengd, daarna rollen met een smoother tot een dikte van 8mm, mooi recht afsnijden en dan aan elkaar plakken. Ik heb ze met sate stokjes vast gemaakt op een eierdoos om ze te laten drogen.

5

Heel erg mooi meis.
Die ene vlinder is zo dun, daar kun je bijna doorheen kijken.

Groot compliment van mij!!!!  :thumb:

I may not be perfect, but i'm always me

6

Bedankt @Sanha en Sandra  :)

7

Mooi zeg!!! Persoonlijk houd ik niet zo van groen, maar in deze combinatie vind ik het erg mooi! En je vlinders..wauw..zo mooi dun en in shape..prachtig!
Ik heb dezelfde letters..ik maak ze meestal van tevoren: heel dun de fondant uitrollen, je tappits met een beetje crisco en direct op een plaat of bordje met bakpapier slaan. op die manier hoef je ze niet aan te raken en blijven ze in vorm, en is de vorm mooi gedroogd op het moment dat je ze op de taart wilt doen. Misschien doe je dit al, maar ik dacht misschien een tip  ;)
Maar ik vind hem heel mooi! :thumb:

8

Kaleightje schreef:

Mooi zeg!!! Persoonlijk houd ik niet zo van groen, maar in deze combinatie vind ik het erg mooi! En je vlinders..wauw..zo mooi dun en in shape..prachtig!
Ik heb dezelfde letters..ik maak ze meestal van tevoren: heel dun de fondant uitrollen, je tappits met een beetje crisco en direct op een plaat of bordje met bakpapier slaan. op die manier hoef je ze niet aan te raken en blijven ze in vorm, en is de vorm mooi gedroogd op het moment dat je ze op de taart wilt doen. Misschien doe je dit al, maar ik dacht misschien een tip  ;)
Maar ik vind hem heel mooi! :thumb:

Sorry voor mijn late reactie.  :o
Bedankt voor de tip van de letters, zal het volgende x doen.  :thumb: