Onderwerp: Appeltaart met sneeuwsterren...
Ik wilde eens een keer iets anders proberen met het bedekken van de bovenkant van een appeltaart:

Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Appeltaart met sneeuwsterren...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wilde eens een keer iets anders proberen met het bedekken van de bovenkant van een appeltaart:

Leuk bedacht 
Heel leuk!
Alleen ik heb dit eens geprobeerd met andere uitstekers, maar toen gingen de vormpjes zo uitlopen, dat het gewoon één grote en misvormde plak werd.
Hoe heb je de sterren zo mooi gekregen?
Of heb je ze net als bij koekjes eerst even een poosje in de koeling gezet? 
Gewoon appeltaartdeeg, niks bijzonders mee gedaan, gewoon uitgestoken en erop gelegd. Misschien dat de sneeuwsterren iets dunner zijn en dus sneller gaar of hard worden waardoor ze niet uitlopen, geen idee waarom het bij jou anders ging. Ik houd me altijd strak aan het recept op de verpakking en gebruik bijna altijd een pak van Honig.
hihi dat doe ik ook altijd! 
Vind het veel makkelijker dan het snijden van die mooie reepjes, dus pak ik gewoon de koekjesuitstekers erbij en kies een leuk vormpje uit! Deeg uitrollen en uitsteken maar, super handig!
Zeker in de winter ziet dit er toch ook hartstikke gezellig uit
(Mijn vader vond het overigens maar niks, die wilde toch perse het echte appeltaart-ruitjespatroon...
haha)
Heel leuk!
![]()
Alleen ik heb dit eens geprobeerd met andere uitstekers, maar toen gingen de vormpjes zo uitlopen, dat het gewoon één grote en misvormde plak werd.
Hoe heb je de sterren zo mooi gekregen?Of heb je ze net als bij koekjes eerst even een poosje in de koeling gezet?
Ik leg het deeg altijd eventjes in de koelkast voor ik ermee ga werken. Werkt makkelijker omdat het dan niet zo plakt.
Wellicht dat het hierdoor ook minder uitloopt, want bij mij waren de sterren die ik toen gebruikt had, goed herkenbaar.
Kenzoo, vind ik ook inderdaad veeeeeeeel makkelijker, ik krijg dat ruitpatroon nooit helemaal lekker strak. Dit is veeeeel leuker.
Wat een super leuk idee!!!!
Zou het ook leuk zijn om ligt met poedersuiker te bestrooien denk ik? zou het effect dan niet nog groter worden?
Gaan we eens uittesten. Thanks!
Dat is inderdaad ook een super leuk idee, ga ik de volgende keer ook eens proberen, thanks voor het mee-inspireren 
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Appeltaart met sneeuwsterren...