1

Onderwerp: Biscuit probleem

hallo allemaal,

Ik ben vandaag bezig geweest om een testbiscuit te maken voor het aankomende project wat ik moet gaan maken.

Nu is het zo dat naar mijn mening mijn mengsel voordat het het bakblik ingaat niet voldoende is opgeklopt terwijl ik wel de voorgeschreven tijden aanhoud.
8 min hoogste stand mixen en daarna 2 min op de laagste stand namixen.

Verder vind ik het baksel na bakken te dicht voor een mooie biscuit.
Hebben jullie tips voor mij hoe ik dit aan kan pakken....

Groeten Johan

PS.
ik gebruik de biscuitmix van funmix

2

Re: Biscuit probleem

Het hangt natuurlijk af van hoe "snel" je mixer is. Het beste kan je nog wat langer mixen, zodat het wat luchtiger wordt.
Voor de rest moet je zorgen dat je beslagkom goed vetvrij is en de ingrediënten op kamertemperatuur.

Tot slot verwijs ik je graag naar de tabel hier op de site aan de linkerkant. Hier staan de verhoudingen voor de ingrediënten wanneer je gebruik maakt van Funcakes. Deze verhoudingen zijn gebaseerd op ervaringen van bakkers hier op de site en dus anders dan die op de verpakking van Funcakes. Wellicht dat je dit eens zou kunnen proberen.

Succes!

3

Re: Biscuit probleem

Een goeie vuistregel is dat je beslag ong. 3 keer het volume is van het oorspronkelijke volume (dus je mix met eieren en water net bij elkaar gevoegd).
Zoals hierboven gezegd, niet elke mixer mixt even snel, dus wat langer doorgaan dan.

Als het lang genoeg gemixt is, ga je vanzelf een luchtiger biscuit krijgen. Maar het kan ook helpen om minder warm te bakken en wat langer, zodat de buitenkant niet te snel dichtbakt en dus je biscuit meer tijd heeft om mooi te rijzen.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com