1

Onderwerp: Wonky en geheel op maat..

Deze week 2 leuke projecten!!! De taart voor Mariska was geheel volgens haar eigen idee.

Bij de andere taart mocht ik het zelf voor een groot deel invullen. De kleuren stonden vast..hij moest scheef zijn en de vulling was ook bepaald. Verder moest het een prinsessenthema hebben..maar genoeg inspiratie voor mij om er iets leuks van te maken.

Ik had wat tijdsnood dus een beetje gestressed ben ik begonnen met carven en vullen e.d. Dat zijn dingen die ik helemaal niet regelmatig doe en ook met cake werken is iets wat maar sporadisch voorkomt.

Terwijl ik de strik aanbracht en ik aan het decoreren was geslagen bedacht ik me..NA al het goud te hebben aangebracht...dat het geen goud moest zijn..maar ZILVER...dus met mijn altijd maar door trillende armpjes, handjes en vingertjes toch al het goud overgeschilderd...en dit zijn de resultaten :-)http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/226745_461355027260788_484218935_n.jpghttp://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/543369_461355037260787_2143000793_n.jpg

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

2

Re: Wonky en geheel op maat..

Meid, wat een plaatje, die Wonky, ik snap dat je hem zilver hebt gemaakt: prachtig!

Tieneke

3

Heb je ook foto van de voorzijde van de strik van de Wonky ? Hij is heel leuk :)

4

Thanks!!

Ik heb er wel 1 van de voorkant maar die zou ik even moeten opsnorren..doe ik morgen even ;-)

echt wauw, :thumb:

6

Trouwens: wonky? Het is toch een topsy?

Blijft heel mooi!

Tieneke

Tante Tien schreef:

Trouwens: wonky? Het is toch een topsy?

Blijft heel mooi!

Tieneke

Prachtige taart!
Wat is het verschil tussen een wonky of een topsy?

8

Dank! Wonky..Topsy..twee jaar geleden is daar ook een topic over geweest. In feite word er gezegd dat een wonky aan de onderkant taps toeloopt terwijl een topsy recht blijft en alleen de bovenkant scheef is. In dat topic lees je ook dat L.Smith haar taarten wonky noemt en in de US de taarten topsy genoemd worden. Ik heb me overgegven aan de eerste uitleg ;-)

9

Judy schreef:

Thanks!!

Ik heb er wel 1 van de voorkant maar die zou ik even moeten opsnorren..doe ik morgen even ;-)

Dank je :) Vind 'm zo leuk dat ik die zijde ook wel eens goed wil zien.

Staat intussen hoog om m'n "probeer" lijstje :)

Judy schreef:

Dank! Wonky..Topsy..twee jaar geleden is daar ook een topic over geweest. In feite word er gezegd dat een wonky aan de onderkant taps toeloopt terwijl een topsy recht blijft en alleen de bovenkant scheef is. In dat topic lees je ook dat L.Smith haar taarten wonky noemt en in de US de taarten topsy genoemd worden. Ik heb me overgegven aan de eerste uitleg ;-)

Dank voor je uitleg! :Y

11

De wonky is mijn favoriet! Mooie kleuren, leuke deco's, mooie vorm  :thumb:

12

Mooi!!

There's no such thing as a bad idea. Only poorly executed awesome ones.
Bekijk mijn taartjes op: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZOYZRJN

13

De foto komt nog hoor...beetje druk programma vandaag :-S

14

Niet echt een goeie foto..maar de rest was nog onduidelijker...toch even snel erbij gepakt..http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/s480x480/69608_462302677166023_1604913890_n.jpg

15

Dank je wel :) Hij is echt heel mooi

16

Dank je wel! Ik vind het best moeilijk om tot een mooi ontwerp te komen..blij dat je hem mooi vind!

17

Ik vind die tweede prachtig.

Maar die eerste, de taart is mooi afgewerkt en heel strak en ziet er netjes uit maar ik vind die kleurencombinatie niet zo mooi of ligt dat aan mij? :P

18

Mag je vinden hoor :-) Zoals er staat..volledig naar idee van de jarige en daar heb ik me aan gehouden ;-)

19

Gaaf! Mooi met het zilver! Een hij ziet er stevig uit ;)

Enthousiaste groet, Maxime

20

wauw heel mooi! :D

21

Dank jullie wel ;-)

22

die strik is echt heel erg gaaf
de taarten ook trouwens

23

dank je!

24

ow.. ik ben niet de enige dus die in de stress de verkeerde dingen doet (3 laagse babytaart met daarop de naam bas ipv sam..aarrrrggghh... en daar 1 uur voor het ophalen achter komen...)
maar super opgelost!