1

Onderwerp: verschil fondant en rolfondant

hallo dames

ik bekleed al mijn taarten eigenlijk altijd met fondant maar omdat hij iets ging scheuren ging ik aan de bakker vragen hoe dat kon. Toen zei hij dat fondant niet bedoelt was om uitterollen en dat je dat alleen met rolfondant kan doen! :/  En dat je van fondant alleen maar glazuur mee kan maken en dat over je taart doen!! ik snap er nu helemaal niks van en welk merk adviseren jullie mij als ik fondant wil uitrollen!!

groetjes Rozan

2

Re: verschil fondant en rolfondant

Fondant is naar ik weet hetzelfde als rolfondant  :think:

3

Ik denk dat je bakker bedoeld chocolade = fondant, je spreekt het alleen wat anders uit. Als je dit in België en Frankrijk zou zeggen, komen ze daarmee aan. Hier in Nederland komt het op hetzelfde neer bij de meeste mensen, dus rolfondant/fondant. Welk merk gebruik je? Kneed je wel goed, op die manier dat het soepel wordt? Ik gebruik zelf van Funcakes.

4

ik gebruik ook funcakes ben er ook heel tevreden over :Y  ja ik kneedt het altijd heel goed en dan rol ik het tussen tafelzeil uit werkt super :Y

5

Dan zie ik opzich het probleem niet. :think: Misschien te lang gewacht nadat je het uitgerold hebt en op de taart doet? Temperatuur ook goed? Taart misschien te koud?? Mischien dat iemand anders ook een idee heeft hoe het eventueel kan komen.....

6

ja idd alvast bedankt voor je snelle reactie! achteraf denk ik misschien heb ik wel te lang gewacht ik heb de fondant nog wel ff laten liggen tussen het tafelzeil misschien wel een uur!! de volgende keer doe ik het wel meteen er op! bedankt :)

7

Graag gedaan!! Succes de volgende keer!! ;)

8

Volgens mijn zijn wij er al achter ik denk dat hij denkt dat smeltsnoep of candimelt fondant is anders snap ik het ook niet meer. ik heb al geprobeerd om fondant te laten smelten met water maar dan krijg je alleen maar klonten dus dat werkt en niet!!! :nooo

9 Laatst bewerkt door annick67 (04-01-2013 18:44)

Je hebt fondant, dat is inderdaad glazuur. Rólfondant is er (dus) ook, dát is hetgeen waar veel mee gewerkt wordt, zoals FunCakes, In2Bake, SatinIce en noem maar op, zoveel merken zijn er.....

Fondant is vloeibaar, rolfondant niet.

Fondant (glazuur), kijk bijvoorbeeld:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/adva … =0&y=0

Rolfondant, kijk bijvoorbeeld:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/fond … 3_314.html

10

Wat Annick67 zegt. Je hebt fondantglazuur en rolfondant

11

Als je een recensie wil over verschillende fondantmerken, kan je bij de reviews hier aan de linkerkant van de site kijken. Hier staat een fondanttest waar je wellicht wat mee kan.