1

Onderwerp: Botercreme rozen maken die niet van botercreme gemaakt zijn?

Ik ben aan het leren om botercrème rozen te maken.
Nu is het zo dat ik botercrème eigenlijk ontzettend vies vind. Ik heb ook merengue botercrème geprobeerd, maar helaas blijf ik dat niet lekker vinden. (Het helpt waarschijnlijk niet mee dat ik sowieso niet van boter houd!)

Nu vroeg ik me af of er een recept is waarmee je ook ‘botercreme rozen’ kunt maken, maar die ergens anders van gemaakt zijn. Dus het moet stevig genoeg zijn. Maar dat veeeel lekkerder is dan botercrème. Iemand een tip? In sommige tv pogramma's lijken ze alles met RI te doen, maar ik kan me niet voorstellen dat je daar rozen van kunt spuiten?

Bedankt!

Re: Botercreme rozen maken die niet van botercreme gemaakt zijn?

Van Royal Icing kun je heel goed rozen spuiten, maar ik vraag me af of je dat wel lekker vindt?

3 Laatst bewerkt door Lotte Laat (13-01-2013 19:50)

saskiahuisman schreef:

Van Royal Icing kun je heel goed rozen spuiten, maar ik vraag me af of je dat wel lekker vindt?

Maar dan moet je wel hele dikke RI hebben? Dus in verhouding wel heel veel poeder suiker? Maar ik wist niet dat het uberhaupt kon dus bedankt voor de tip! :)
Wordt royal icing niet ook hard trouwens? Kun je dan zo'n 'blok roos' wel gewoon eten?

Misschien toch maar eens proberen. Waarscijnlijk nog heel zoet, maar misschien wel beter dan botercreme. Ik vind dat zo'n vieze zoete 'vette' hap. Dan wil ik eerst een roos spuiten, en dan de roos van mijn cupcake halen en weggooien voordat ik hem op eet! Das ook zo zonde :P

4

Een alternatief kan de wilton creme zijn (staat hier geloof ik ook bij de recepten), maar ook daarin gebruik je veel vet... Een toef van kloppudding met slagroom wordt ook behoorlijk stevig. Wel pas opspuiten als deze is opgesteven.