1

Onderwerp: Weet het effe niet meer...

Dames wil morgen ochtend een taartje bakken maar weet het effe niet meer met vullingen..

Ik heb thuis een pak frambozen bavarois liggen, ongeklopt slagroom, bonbonblock, aardbeien jam en bastogne koekjes...

Wat kan ik het best gebruiken? wat zal echt smaken?

Hoop dat iemand mij hieruit kan helpen...

alvast bedankt

Re: Weet het effe niet meer...

Hoi,

IK zou de bastognekoek er uit laten, en de rest is prima met elkaar in combinatie te gebruiken. Eventueel kun je de jam nog vervangen voor echt rood fruit. Nog lekkerder.

Ik zou doen; een laag jam en de andere laag de slagroom met daarin de gekruimelde bastognekoeken!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

4

Slagroom opkloppen, bastognekoekjes verkruimelen en er door heen doen, dat in de taart stoppen en de bonbonbloc zo opeten. :9

Het is allebei wel voor de zoetekauw, wil je frisser dan kies je voor de bavarois. En alsnog de bonbonbloc zo opeten.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

jullie maken het mij wel moeilijk hoor :D

denk dat ik een laag frambozen bavarois doe en een laag bonbonblock vulling doe, of de koekjes met slagroom en jam pffff kan niet kiezen dames..

Nog een ander vraag: ik heb een PME pan gekocht van 20 bij 7.5cm, hoeveel funcakes biscuitmix heb ik nodig?

mijn dank dames...

6

In de tabellen (link hiernaast) staat hoeveel beslag je nodig hebt voor welke vorm.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

Pooh schreef:

In de tabellen (link hiernaast) staat hoeveel beslag je nodig hebt voor welke vorm.

Heb het tabel al bekeken maar daar hebben ze het over een hoogte van 7 cm, en ik heb 7.5 cm of maakt dat niet zoveel uit?

Hoi,

Ik vind de mix in de tabellen die hier beschreven staan veel te weinig. Ik gebruik mijn eigen lijst (uit ervaring).

9

Kijk even onder aan de tabellen, daar staat een link naar een topic van djer, die geeft per maat en per hoogte de verhoudingen aan.

Dat is toch een TAART waard!

10

Dit topic: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=201922

11

super ik ga het doornemen..

overige dames jullie ook bedankt!

Bonbonblok mousse moet n nacht afkoelen...ff rekening mee houden!
Tenminste...als je m maakt zoals ik t doe; slagroom verwarmen, bonbonblok erin smelten. Nacht afkoelen en dan mixen!

13

Esthers Feestelijke Taart schreef:

Bonbonblok mousse moet n nacht afkoelen...ff rekening mee houden!
Tenminste...als je m maakt zoals ik t doe; slagroom verwarmen, bonbonblok erin smelten. Nacht afkoelen en dan mixen!

Weer wat bij geleerd!!

Heb zojuist de bischuit gebakken, het rook verschrikkelijk naar eieren en het is van boven gaan scheuren... ik ga het morgen vullen...

14

Als ie van boven is gescheurd komt dat meestal doordat de oven te hoog stond en de taart daardoor te snel is gaan rijzen. Beter kan je langer op lagere temperatuur doen, of in fasen (ik begin met 140, dan 150 en dan eindig ik op 160). Als je de perfecte combi met jouw oven vindt zul je zien dat je taartjes nagenoeg geen bolling of scheuren hebben.

15

Rumy schreef:

Als ie van boven is gescheurd komt dat meestal doordat de oven te hoog stond en de taart daardoor te snel is gaan rijzen. Beter kan je langer op lagere temperatuur doen, of in fasen (ik begin met 140, dan 150 en dan eindig ik op 160). Als je de perfecte combi met jouw oven vindt zul je zien dat je taartjes nagenoeg geen bolling of scheuren hebben.

Dus de scheur komt door hoge tempratuur, de taart heeft 45 min in de oven gezeten. Ben inderdaad eerst begonnen met 140 graden en dat 10 min, daarna 150 graden ook weer tien min, maar daarna is het mis gegaan hij werd bruin van boven terwijl hij nog niet gaar was van binnen (stokje was nat en kleverig) heb daarna folie erop gelegd om verbranding te voorkomen, heb toen de tempratuur wat lager gebracht...

een heel lang verhaal en weet mijn god niet waar het aan ligt

16

ik zet de taarten vaak niet in het midden, maar een beetje naar onder in de oven. en altijd op 150 graden.

17

Dan zou ik proberen hem langer op 140/150 te houden en misschien zoals Chantal lager in de oven zetten? Ik doe meestal 1/3 van de tijd op elke temperatuur. Ik heb er vandaag een gebakken (een vierkant van 24cm - die moeten meestal wat langer). Ik ben begonnen met 17 min. op 140, toen 17 op 150, toen mijn alarm afging zag ik dat het best snel ging dus heb ik besloten niet naar 160 te verhogen maar het op 150 te laten. Hij heeft er in totaal denk ik 50 minuten ingezeten en kwam er perfect uit, met een heel lichte bolling. Omgekeerd laten afkoelen en is nu praktisch recht, hoef niet bij te snijden. Het is bij elke oven anders en echt een kwestie van pielen tot je de juiste formule hebt gevonden.

Succes!

Wat is de doorsnee van je vorm?

19

Esthers Feestelijke Taart schreef:

Wat is de doorsnee van je vorm?

20 bij 7.5

20

Rumy schreef:

Dan zou ik proberen hem langer op 140/150 te houden en misschien zoals Chantal lager in de oven zetten? Ik doe meestal 1/3 van de tijd op elke temperatuur. Ik heb er vandaag een gebakken (een vierkant van 24cm - die moeten meestal wat langer). Ik ben begonnen met 17 min. op 140, toen 17 op 150, toen mijn alarm afging zag ik dat het best snel ging dus heb ik besloten niet naar 160 te verhogen maar het op 150 te laten. Hij heeft er in totaal denk ik 50 minuten ingezeten en kwam er perfect uit, met een heel lichte bolling. Omgekeerd laten afkoelen en is nu praktisch recht, hoef niet bij te snijden. Het is bij elke oven anders en echt een kwestie van pielen tot je de juiste formule hebt gevonden.

Succes!

Dus op 140 graden mag het ook, ik ga morgen maar weer de gok wagen om nog een bischuit te bakken. Dan hou ik jouw schema erbij, en maar hopen en duimen dat het wel gaat lukken....

Super bedankt dames voor het meedenken!!