1

Onderwerp: perfecte biscuit

Ik lees zoveel verschillende dingen dat ik gillend gek wordt. Ik heb nog nooit biscuit gebakken. Uiteraard wel heel veel andere dingen.

Ik heb een zak funcakes biscuit besteld, en wil gaan bakken in mijn heteluchtoven met bakvormen vd webshop.

Hoe maak ik de perfecte biscuit? Ik heb in dit rubriek een tabel gevonden op pag.3 met de verhoudingen

i just LOVE it!

2

Re: perfecte biscuit

Het staat zelfs op de verpakking hoeveel etc.  :thumb:  :cool:

3

De verhoudingen op de verpakking of die van deze pagina kunnen beide een perfecte biscuit opleveren. De een zal wat hoger of lager zijn maar dat doet niets af aan perfectie

Wat tips:
Mix in ieder geval niet korter dan aangegeven en zorg ervoor dat de garde niet geheel verdwijnt in het beslag, dan kan ie geen lucht meer meenemen.
Mix niet met de hand maar machinaal.
Gebruik verse eieren.
Wees zuinig met inspuiten van de vorm met bakspray, na de bakspray de vorm nog licht bestuiven met meel voor de zekerheid.

Je oven zul je mee moeten experimenteren, geen oven is gelijk.
Komt er een grote bol op of scheurt is zelfs dan de volgende keer op lagere temperatuur en wat langer bakken.

Oefening baart kunst, Suc6!

Wel even showen hoe het geworden is he?

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

4

gewoon  doen wat er op het pak staat ,bij mij gaat het eigenlijk nooid mis .
wel eens gehad dat het niet goed ging maar toen had er iemand aan de temperatuur van de oven gedraaid kan ik de mix niet de schuld van geven maar eigenlijk gaat het altijd goed gewoon doen

5

Hmm heb alleen een handmixer helaas, daar moet ik t mee doen. maar heel erg bedankt! :)

i just LOVE it!

6

heb het in het begin (vrij lang nog) ook met een handmixer gedaan.

De tip die ik daarvoor heb, is niet een te grote biscuit in een keer willen bakken, beter eerst een kleinere.
En echt heeeeeeel lang mixen, want met een handmixer gaat het minder snel dan met een machine.
Je mix begint gelig en naarmate je verder komt, wordt deze bijna helemaal wit.
Pas stoppen als hij echt zeer luchtig is en je hem bijna op zn kop kan houden zoals met slagroom. (bijna....)

succes

I may not be perfect, but i'm always me

7

Ik geloof dat er nu een misverstandje insluipt
Een handmixer (elektrische) gaat prima voor niet al te grote hoeveelheden. Maar er zijn ook mensen die het proberen met pure handkracht met een garde. Dat is wat ik bedoelde met mix niet met de hand maar machinaal.

Al s je met een elektrische handmixer werkt dan wel opletten dat ie niet te heet wordt. Voor de wat lichtere handmixers is het nl een zware klus.
Mijn handmixer heeft een vermogen van 350w en die trekt het aardig goed.
Als ie gaat stinken door de hitte is ie niet opgewassen tegen de belasting en zal die niet lang mee gaan.

Ik zou ook niet willen beweren dat het beslag met een goede handmixer minder luchtig wordt dan met een keukenrobot/kennie/kitchenaid enz.
Sterker nog, met mijn handmixer lijkt het zelfs nog eerder luchtiger te worden dan met de grote keukenmachine.
Er zijn ook handmixers met extra lange gardes zoals de kmix van kenwood. Die zou in theorie ook wat meer beslag tegelijk kunnen mixen.
De kmix handmixer is echter wel een stuk zwaarder in vergelijking met de meeste anderen.

Gr en suc6,

John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

8

Welke moet je gebruiken voor het mixen van biscuit de garde of vlinder??

9

ik gebruik de garde

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

10

De garde.. Ik deed t in eerste instantie elke keer met de vlinder maar dan rijst de biscuit minder goed en is ie ook minder luchtig... Was een openbaring toen ik t eens met de gardes deed omdat die andere in de vaatwasser zaten!  :D

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

11

Jolly-Joycie schreef:

De garde.. Ik deed t in eerste instantie elke keer met de vlinder maar dan rijst de biscuit minder goed en is ie ook minder luchtig... Was een openbaring toen ik t eens met de gardes deed omdat die andere in de vaatwasser zaten!  :D

Oww, dan ga ik het eens proberen.

De vlinder gebruik ik meestal voor cc's. Kun je ook garde gebruiken voor cc beslag?

12

Sehnaaz schreef:
Jolly-Joycie schreef:

De vlinder gebruik ik meestal voor cc's. Kun je ook garde gebruiken voor cc beslag?

ja hoor!  :Y

Dat is toch een TAART waard!

13

@ppeltje schreef:
Sehnaaz schreef:
Jolly-Joycie schreef:

ja hoor!  :Y

:nooo Nee dus...

Garde : voor al het lichte beslag als biscuit, slagroom, eiwit
Vlinder : Voor al het beslag waar boter (cupcakes, botercreme) in zit en royal icing
Deeghaak: voor brooddeeg en koekjes deeg

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!