Onderwerp: Tips skylander boetseren

Hallo dames, hulp gevraagd! Ben te mijn eerste 3D figuur bezig....gelijk een lastige een skylander. Gisteravond best een mooi figuurtje geboetseerd van fondant met tylose en ook met verdunde tylose alles aan elkaar geplakt. Nu wil het maar niet goed drogen en vallen de armen en benen er gewoon weer vanaf, terwijl ik er toch spaghetti stokjes heb ingestopt. Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn poppetje zondag toch rechtop op mijn taart staat????
Super bedankt oor jullie hulp of tips!!

2

Re: Tips skylander boetseren

Probeer je spagetti door en door te prikken. Ik neem altijd 1 lange spagetti (of 2) die ik vanuit het beentje helemaal door het lijfje druk. Hetzelfde doe ik door het lijfje waar ik de armen aan hang. en eentje door het lijfje waar ik het koppie op kan spiezen. Alles plak ik ook met eetbare lijm of tyloselijm en dan blijft het wel staan.

Als het poppetje daarna niet wil staan omdat hij uit balans dan is plak ik hem op de taart van met cocktailprikkers door de voetjes en een dotje Royal Icing.  (Wel even aan de kant melden dat er niet eenbare delen in zitten )

Hoi pinqui, bedankt voor je antwoordje, was al bang dat niemand kon helpen. Ik ben bang dan de armen gewoon te zwaar zijn, zitten al spattistokjes door heen, en heb het met tylose vastgeplakt. Maar de hechting blijft zacht. De fondant van het lichaam is verder prima uitgehard dus blijft wel overeind. Ht gaat puur om de aanhechtingen.  Is eetbare lijm beter dan tyloselijm? Want dan ga ik dat straks nog even halen!!

4

Het kan zijn dat je tylose te waterig is. Met die kant en kalre eetbare lijm weet je zeker dat het goed komt.

5

of teveel lijm ... ik ben erachter dat als ik heel conservatief lijm gebruik (dus licht insmeren) dat het allemaal veel beter houdt.
Ik gebruik cocktailprikkers als de armen echt in een bepaalde positie moeten blijven, laatst heb ik floral wire gebruikt om een gebogen arm te ondersteunen.

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious