1

Onderwerp: Hoe voorkomen van pluisjes in fondant?

Ik gebruik vrij vaak witte fondant om taarten te bekleden. Ondanks dat ik zo hygiënisch mogelijk probeer te werken, zie ik toch regelmatig van die kleine pluisjes in de fondant. Bij andere kleuren natuurlijk ook wel, maar dan valt het minder op als in witte fondant. Wat kan ik doen om pluisjes zoveel mogelijk te voorkomen?

2

Re: Hoe voorkomen van pluisjes in fondant?

Daar heb ik ook last van, dus ik volg ff mee...

3

Heeel vervelend is dat...!  Ehmm geen handdoek gebruiken om je handen af te drogen bv...

4 Laatst bewerkt door Tante Tien (10-01-2013 19:20)

Na het afdrogen je handen even schoonrollen met een stukje fondant (wat je vervolgens moet wegkieperen omdat er pluisjes aan zitten).

En een schort dragen, want de meeste pluisjes komen van je kleding.

Tieneke

5

ik werk alleen met papier om af te drogen, schoon te maken etc etc, nooit met (bad)stof. Ik heb van die rollen poetspapier daarvor, Tork rollen van de Makro
ik maak mijn werkblad altijd na elke taart schoon met desinfectiedoekjes, die maken de boel ook antistatisch, dus dat scheelt ook nog eens, ik heb eigenlijk geen last van pluisjes

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

6

Ik heb dit eens gevraagd aan Tal Tsafrir tijdens een workshop.

Zij raadt aan om bij voorkeur een koksvest aan te doen tijdens het taarten en als je dat niet hebt: zeker geen donkere kleding aandoen!!

7

Sam, bedoel je zo'n koksjasje? Mijn man is kok, dus ja die hebben we wel, zijn denk ik alleen een beetje aan de grote kant   :) Maar een goed idee om een keer te proberen.

Tigrasas, zal ik ook eens proberen. Ik dacht eigenlijk dat van papier juist wel pluisjes kwamen....

8

Liesje10 schreef:

Sam, bedoel je zo'n koksjasje? Mijn man is kok, dus ja die hebben we wel, zijn denk ik alleen een beetje aan de grote kant   :) Maar een goed idee om een keer te proberen.

Yep, dat bedoel ik. Kleine taalverwarring België-Nederland :D