1

Onderwerp: Blanda?

Bakt er iemand hier met de zgn blanda's van de Ikea?
Zo ja, welke kan ik het beste kopen?
Wil graag een boltaartje gaan maken,
maar weet niet zo goed welke ik nou moet hebben!

Groet Marielle

Groetjes Marielle!
Altijd bezig met eten ;)

2

Re: Blanda?

Ja ik en volgens mij een hele hoop hier op t forum :)) vind ze super handig voor zwangere buik taart en barbietaart bv. Een aanrader dus!

Ik heb 28 cm , 20 cm en eentje kleiner weet niet welke maat.
Ze zijn ook helemaal niet duur.

3

Ze zijn absoluut aan te raden!
Je kan in principe alle afmetingen gebruiken, in de tabellen aan de linkerkant hier op de site, is zelfs een tabel opgenomen voor alle Blanda-afmetingen.

4

Dank voor de reacties!
Van welk materiaal zijn die van jullie?
De rvs lijkt mij het meest voor de handliggende?

Groet Marielle

Groetjes Marielle!
Altijd bezig met eten ;)

5

Uiteraard, RVS kan prima in de oven.

6

bij action hebben ze ook rvs blandaschalen
20 en 28 doorsnee
bij xenos kocht ik 12 doorsnee.

7

Kunnen die gewoon de oven in dan?

8

Niet alle RVS-schalen kunnen ook in de oven...........de blanda's in ieder geval wel.

Via de zoekfunctie (kan ik nu zelf even niet bij helpen) kom je hier echt meerdere onderwerpen over tegen.

9

De blanda schalen zijn volledig van RVS en kunnen dus in de oven.
Die van de action en Xenos zijn van een ander materiaal en hebben een soort RVS coating. Deze kun je ook wel gebruiken, maar de kans bestaat dat de coating los laat en dat lijkt mij niet fijn in combinatie met taart.  :nooo

Let op dat je niet met zuren in de RVS schalen gaat (ook bij de blanda), want daarmee kun je het RVS aantasten, waardoor de kom kan gaan roesten.

Dat is toch een TAART waard!

10

Voordat ik de Ikea-blanda had, heb ik ook een paar keer met een rvs-schaal van de action gebakken. Tot nu toe is dit altijd goed gegaan. Maar dit kan natuurlijk anders zijn als ik deze vaker zou gebruiken.