1

Onderwerp: waarom lukt mijn taartbisquit niet

ik heb al enkele keren geprobeert een taartbisquit te bakken, maar helaas lukt me dat niet :( heb het recept van deze site afgehaald en met vrisse moed begonnen maar de mijne blijft heel plat! hij reist dus niet, smaakt wel goed maar kan er niks mee.
help! wie heeft hier een oplossing voor?
groetjes Esmiralde

2

Re: waarom lukt mijn taartbisquit niet

Ho lang mix je? Op welke temepratuur bak je? Kloppen de verhoudingen van ingridieënten met je bakvorm?

Het kan van verschillenden factoren afhangen...

3

Ik heb 10 minuten geklopt en op 170c in een hete lucht oven gebakken. Heb t recept van deze site gebuikt, 125 gr bloem 5 eieren 125 gr suiker, maïzena vannille suiker en snufje zout. Springvorm van 26cm gebruiikt.

Gr esmiralde

4

heb je m meteen hoog gezet? ik bouw het altijd op ( beginnende bakster) eerst laag en dan met 10 graden hoger per 10 min..  mocht er nog maar 10 min overzijn in de laatste x dat ik m warmer ga maken,, dan zet ik de oven op de stand waar die eigenlijk op zal moeten en doe m dan de laatste ( 10) minuten daar in..

5

Denk ook dat je te weinig beslag gebruikt. Ook staat je hetelucht te hoog. Voor hetelucht geldt maximaal 160 graden. Ik bak op 150, maar wel langer  ;)
Ik geebruik altijd een mix (ideaal!) en weet dus niks van dit recept, maar lees wel vaak dat je de bloem er voorzichtig doorheen moet spatelen....

6

Heb je alles in 1 keer gemixed? of eerst de eieren en suiker en daarna de bloem erdoor gevouwen?

Met 5 eieren doe ik trouwens 150 gram suiker, 125 gr. bloem en 25 gr. maizena.

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

7

bedankt voor al jullie suggesties! Ik had t bloem er idd ook voorzichtig doorheen gesparteld. Ga het morgen na mijn werk maar nog n keer proberen met al jullie tips en dan hopen dat t me lukt! Ik laat t wel horen of t gelukt is. Fijne avond gr

8

En niet te nieuwsgierig zijn terwijl hij in de oven staat! Dus NIET je deurtje openen!! Hij moet minimaal 20 minuten in een dichte oven staan voor je het deurtje opendoet, anders 'stort' hij gelijk in. Of.... als je het te vroeg doet, dan komt-ie niet eens omhoog!
Succes!

9

ik zou deze hoeveelheid in een kleinere vorm bakken, dan gaat het vast een stuk beter :Y

10

Ik bak alleen maar met de mix, maar iig gebruik je te weinig eieren. Ik gooi minimaal 9 eieren in een (10cm hoge) bakpan, met 500 gram mix en 50 gram water.

Jacqueline

11

Waarmee mix/klop je? Ook dat kan invloed hebben.