Onderwerp: Botercreme van Funcakesmix
Ik wil weer een nieuwe bestelling plaatsen bij de webshop maar las bij de botercrememix het recept veranderd is.... en dat de meningen daar niet zo heel erg goed over waren.
iemand al ervaring??
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Botercreme van Funcakesmix
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil weer een nieuwe bestelling plaatsen bij de webshop maar las bij de botercrememix het recept veranderd is.... en dat de meningen daar niet zo heel erg goed over waren.
iemand al ervaring??
Ik heb (nog) geen ervaring met de nieuwe samenstelling, het enige dat ik erover weet/gelezen heb, is dat je niet meer apart de suikerbakkerspoeder hoeft toe te voegen. Die zit er al in verwerkt.
Of dit voor jou van belang is weet ik natuurlijk niet, maar het betekent in ieder geval dat je daar zelf niet meer mee kunt varieren.
Het recept ansich is niet veranderd, enkel de suikerbakkerspoeder is al toegevoegd. Ik gebruik hem al sinds de aanpassing en merk geen verschil, behalve dat het makkelijker is..
zie wel in de webshop dat hij duurder is geworden, en de helft van de mix dus vervangen is door de (veeeeeel) goedkopere suikerbakkerspoeder.
nee, ik koop deze dus niet
maar het zal natuurlijk gewoon lekker makkelijk werken en lekker smaken.
(bij onze supermarkt is funcakes botercreme ook te koop voor 3,95!)
Hij is ook niet duurder geworden, en zoveel goedkoper is suikerbakkerspoeder ook niet.
En ja, bij mij in de winkel kost hij ook 3.75 .... maar dat is dan wel 500 gram.. net als bij jouw supermarkt, en in de webshop..
bij de reactie las ik dat ze hem ook niet lekkerder vonden.... hummm zal het dus maar moeten proberen. Maar nu ff geen pak van 5 kilo....
Ik heb hem nog niet geprobeerd, heb nog wat oude, en hoop van harte dat de smaak niet ook nog veranderd is.
Ik vind het echt jammer dat je nu niet meer zelf kunt beslissen hoeveel suiker je toevoegd, dat het allemaal veel zoeter zal zijn is logisch want ik deed minder suiker erin.
Dat het nu zoveel makkelijker is vind ik zwaar overdreven, want of je nu uit 1 zak schept of uit 2, tjonge jonge.
Suikerbakkerspoeder heb je toch wel nodig voor je afsmeer 1:1 dus in huis.
En inderdaad in verhouding duurder geworden want sbp is echt goedkoper dan bcm.
Het scheelt 1,30 of je nu 2 zakken bcm koopt of zoals vroeger 1 zak bcm en 1 zak sbp
Mamski, het aantal mensen wat 1:1 afsmeert is echt wel in de minderheid.. Wij zien in de winkel hoeveel mensen naast biscuit ook bc mix mee neemt
En aangezien ik meerdere malen per week BC sta te maken, in flinke hoeveelheden vind ik (let wel, dat is mijn persoonlijke mening) het erg makkelijk dat nu alles gewoon in 1 zak zit.
Ook merk ik duidelijk verschil in de reacties als ik nu nieuw startende mensen uitleg hoe de BC mix te gebruiken. In het verleden stuitte we vaak op de klacht 'Pfff moet ik dan 2 zakken kopen?' Dat is nu over, ook de uitleg over hoe BC mix werkt is voor mensen die dit in een winkel verkopen toch een stuk makkelijker geworden
Zo heeft ieder zijn eigen mening Bommeltje en dat mag gelukkig ook.
Ik vind het grootste nadeel en dat meen ik echt dat ik niet meer zelf kan bepalen hoeveel suiker ik toevoeg. Ik vind het anders te zoet.
Mamski je hebt daar wel een punt hoor, ik doe er zelf ook minder suiker in als ik bc maak, t'is mij anders ook te zoet.
Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen.
Het is zeker wel duurder geworden! Ik deed altijd gewoon poedersuiker, dat is aanzienlijk goedkoper..... ik baal en moet nu dus die nieuwe gaan kopen...
Ik gebruik(te) ook poedersuiker van Van Gilse. Ik weet niet hoe duur een kilo sbp is, maar 4x0.85 ct is 3.40. Weet dus niet of je duurder/goedkoper uit bent.
Nou van de week dus noodgedwongen aan de "nieuwe" botercrememix.
Hij is dus inderdaad voor ons hier erg zoet, maar dat komt omdat ik zelf minder suiker gebruikte.
Ik had niets gezegd en was erg benieuwd, maar iedereen hier had het meteen door, anders, minder lekker, hij is veeeel zoeter dat is het enz.
Nou de smaak is niet veranderd van de mix, alleen te zoet.
Nou Funcakes heeft echt heeel lekkere mixen, maar het is zo jammer dat ze soms een perfecte mix gaan veranderen.
Kijk nu naar de biscuitmix, gelukkig is dit weer teruggedraaid, alleen zit ik nog met een zak van 5kg waar ik doorheen moet (lukt wel hoor)
Maar de oude bcm vond ik juist zo ideaal omdat je nog eigen inbreng had wat de suiker betreft. Alleen dat is nu dus niet mogelijk. JAMMER
Ja en hij is ook niet goedkoper geworden, en het scheelt echt wel sbp of bcm.
Ik gebruik(te) ook poedersuiker van Van Gilse. Ik weet niet hoe duur een kilo sbp is, maar 4x0.85 ct is 3.40. Weet dus niet of je duurder/goedkoper uit bent.
Een kilo sbp in de shop is 3,95.
Een pak mix 5,25
Vroeger kocht je een pak bcm en een pak sbp, nu moet je 2 pakken bcm kopen voor diezelfde hoeveelheid.
Esther68 schreef:Ik gebruik(te) ook poedersuiker van Van Gilse. Ik weet niet hoe duur een kilo sbp is, maar 4x0.85 ct is 3.40. Weet dus niet of je duurder/goedkoper uit bent.
Een kilo sbp in de shop is 3,95.
Een pak mix 5,25
Vroeger kocht je een pak bcm en een pak sbp, nu moet je 2 pakken bcm kopen voor diezelfde hoeveelheid.
Ja, dan scheelt het wel. Ik gebruik altijd (heb de nieuwe nog niet gebruikt) de hoeveelheid suiker die die op de verpakking staat. Maar ik kan me goed voorstellen dat je baalt wanneer je dit niet doet. Zou wel kunnen zeggen...gebruik meer boter, maar dan wordt het weer te boterig
ik moet er nu ook echt aan gaan geloven....
Ik heb deze week al 2x opnieuw gemaakt ik vind het TE zoet en het is plakkeriger het lijkt wel behanglijm nee ik ga op zoek naar iets anders jammer!!!
Ik heb deze week al 2x opnieuw gemaakt ik vind het TE zoet en het is plakkeriger het lijkt wel behanglijm nee ik ga op zoek naar iets anders jammer!!!
Het is inderdaad ZOET.
Daarom was ik ook zo blij dat je de suiker apart kon doen.
Ik heb de mix van Bouwhuis geprobeerd, maar dat was het niet voor mij en daarom maar weer FC gekocht en ja die is erg zoet, dus ik blijf ook zoeken.
Botercrememix van Zeelandia is echt een aanrader, zoveel lekkerder als Funcakes. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening. Ik koop hem altijd bij Taart en Fantasie in Hedel en soms, als ze hem heeft, bij Wendy Schlagwein tijdens een workshop.
ik heb via via nog 7 pakken van de "oude"mix gekocht die nog wele ven goed zijn, ik vind de nieuwe niet fijn werken en anders van smaak
overigens, kleine tip: 5 kilo suikerbakkerspoeder van v. Gilse bij de Makro voor 7,49 excl BTW
Botercrememix van Zeelandia is echt een aanrader, zoveel lekkerder als Funcakes. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening. Ik koop hem altijd bij Taart en Fantasie in Hedel en soms, als ze hem heeft, bij Wendy Schlagwein tijdens een workshop.
Deze heb ik ook eens gebruikt en vind deze juist niet lekker. Ik heb echt het idee dat ik een hap boter eet, terwijl ik dit bij FC en zelfs de 1:1 niet heb. De structuur vind ik wel mooier dan bij de FC. Veel gladder waardoor de toeven dus ook mooier zijn.
Aan de smaak is inderdaad niets veranderd... De mix gaat er alleen 2x zo snel doorheen omdat de suikerbakkerspoeder er al door verwerkt zit... helaaaas!
Helaas kwam ik er vandaag achter dat de BC mix veranderd is. Na even zoeken vond ik dit topic hierover. ik vind het echt balen dat je nu niet meer zelf kan bepalen hoeveel suiker je erdoor doet. Waarom doen ze dat nou steeds, de samenstelling van een goed produkt veranderen, ik baal hier zo van,bah. Voor mij geen FC meer.
Sorry moest dit even kwijt, ik ben er chagrijnig van
IK had er deze week al een topic over geplaatst. Bij Ellen (cakeshop) hadden ze afgelopen weekend nog een aantal zakken op voorraad. 5kg en 1kg. Weet niet of dit nog zo is, maar voor degene die nog graag de oude mix wil, misschien een tip.
Bedankt voor de tip.
Alleen als het op is moet je er toch aan geloven.
Ook ik baal als een stekker, heb er al vaker over gereageerd. Ik deed ook standaard minder suiker en als ik zoete vruchten ermee combineerde nog minder suiker. Had al deze recepten uitgewerkt en was altijd heerlijk. Nu hoor ik alleen maar, je hebt het veranderd he, zoeter gemaakt.
Inderdaad waarom doen ze dit.
En niet vergeten in verhouding gewoon duurder.
Maar eerlijk is eerlijk, ik heb nog geen ander product of recept kunnen vinden die lekkerder is.
Ik hoop alleen 1 ding en dat is dat ze niet nog meer gaan veranderen van al die goede dingen.
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Botercreme van Funcakesmix