1 Laatst bewerkt door Wenskir (08-01-2013 21:35)

Onderwerp: Oefentaart

Hoiii graag feedback :D (sorry, vergeten in de titel te zetten :) )
Ik heb een paar maanden geleden alvast een taart geoefend die ik voor een vriend ga maken volgende maand. Het was de eerste keer dat ik met icing ging schrijven en dat vind ik best goed gelukt. Ik ben daar nu al wat beter in geworden dus dat moet goed komen met de echte taart.
Ik weet ook al een paar dingen die ik met de echte taart anders kan doen maar ik weet niet of er nog andere dingen zijn die anders kunnen of er dingen zijn die er extra op kunnen. Ik heb hem eerst met witte fondant bekleed en daarna met cacao poeder eroverheen gewreven.
Het moet een boek voorstellen van Vliegles op Hogwarts van Harry Potter waarvan ik de tekst zelf verzonnen heb met een komische twist.
Ik hoop dat hij leuk is :) Feedback is welkom !
http://i48.photobucket.com/albums/f229/wendy091/taarten/IMG030.jpg
http://i48.photobucket.com/albums/f229/wendy091/taarten/IMG027-1.jpg

2

Re: Oefentaart

Ik vind hem leuk en grappig! Heb jij zo'n speciale boek-bakvorm of heb je gesneden? En doe je er nog iets met een kleurtje op?

Tieneke

3

Knap gedaan!

4

Nee ik heb op internet een bakvorm kunnen vinden :D
Ik denk dat ik de kleur van de blaadjes zo houd, met cacao poeder eroverheen wrijven om het oud te laten lijken. Maar ik weet niet of er iets is wat ik er aan toe kan voegen of dat het dan te druk word...

5

Bedankt ! M'n hand vond het alleen niet heel leuk want die was een beetje stijf na afloop hihi

6

Wenskir schreef:

Bedankt ! M'n hand vond het alleen niet heel leuk want die was een beetje stijf na afloop hihi

Je kunt je icing ook iets dunner maken, dan vloeit hij gemakkelijker en heb je geen kramp. Druppelsgewijs water toevoegen en dan steeds even proberen of hij nog blijft 'staan' na verloop van een minuutje.

Tieneke

7

Doe ik ook inderdaad :) hij was wel dun genoeg om mee te schrijven maar het was de eerste keer dat ik het deed. en ik moest er erg m'n best op doen want m'n eigen handschrift is officieel knudde  :lol:

8

ik vind hem leuk.
hij is alleen inderdaad qua kleur ..... :think:
Kun je er niet iets van goud aan toevoegen?
Goud randje aan het boek, evt het gouden balletje (sniper) of een goud randje bij de bezem.
Zo krijg je wat meer contrast.
Oh en je hebt nu kleine en grote letters door elkaar....misschien alleen kleine of alleen grote letters gebruiken.

dont crash zou ik ook iets dikker 'schrijven' dus, niet alleen groter, dan heb je een soort van bold letters.

dit waren alle tips/ideeen die ik maar kon verzinnen.

Verder erg knap  :thumb: , ik moet nog steeds eens een keer oefenen met ri  :o

I may not be perfect, but i'm always me

9

Oehhhh goud als kleur erbij...das een goeie ! Die ga ik onthouden !
Ik kwam er idd na het schrijven van stap 3 en 4 achter dat die letters opeens wat groter waren :D maar ik ben al wel wat beter geworden met schrijven dus dat moet beter gaan de volgende keer !
Ik zal zo nog een oefen foto plaatsen van ri waar ik echt super trots op ben !

10

Oh lijkt me ook niet makkelijk om zo te schrijven :nooo  en inderdaad zou ook wat goud aanbrengen, bv de hoofdletters, mooie sierletters van maken maar dan in goud.
Je kan ook nog lijntjes maken aan de zijkanten zodat het blaadjes lijken.
Maar hij is verders oké hoor :thumb:

groetjes elfje elly

11 Laatst bewerkt door Wenskir (08-01-2013 22:35)

Die lijntjes was ik inderdaad half vergeten te trekken toen ik bezig was hihi.
En inderdaad goude lette als hoofdletters is ook een goed idee.
Maar met goud als kleur kan ik zeker werken !! Dank jullie !

12

[MOVE] -> 3D

13 Laatst bewerkt door IngridV_1973 (09-01-2013 09:13)

Hoop wel dat je dit als opbouwende kritiek ziet. Ach je wilde feedback dus...  :)
Valt mee hoor. Ik vind alleen persoonlijk dat je boek onderaan niet mooi strak is afgewerkt. Als je het boek bekleed met wit, en daarna de bruine kaft zeg maar met de sugargun er omheen als zijnde dat het de kaft is?
Verder met het goud wat de meiden voor me al zeiden en dan is het echt een super taart!
Oh en ik denk dat ik wat meer lijntjes zou trekken als pagina's. Lijkt nu alleen op de onderkant twee? Zit ik even over na te denken, want is natuurlijk een ele klus, zou het werken wanneer je huishoudfolie tegen je marsepein/fondant zou houden en dan echte bladzijden daar tegenaan drukken? Maar geen idee dus of dat zou werken.
Succes!!!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

14

Met een een gekleurd lint als 'bladwijzer' kan je misschien ook nog wat?
Verder vind ik het een leuke taart geworden.

15

Ik was m'n taart opeens kwijt  :lol:
Wist niet dat dit onder 3D verstaan werd ! Mijn foutttt

Dat het randje lelijk is weet ik inderdaad. Ik had die plak onder de taart gelegd omdat ik dacht dat dat makkelijker zou zijn, maar daarna bleef m'n fondant aan m'n plateau plakken, oops. En van de blaadjes weet ik ook :) ik moet nog even kijken hoe ik dat het beste kan gaan doen. Ben blij dat je hem leuk vind !

Bedankt voor boekenlegger tip !