1 Laatst bewerkt door marisa (07-01-2013 16:26)

Onderwerp: paar vraagjes over taart poes en bolletje wol

Hoi,

Ik heb een paar vraagjes en hoop dat iemand ze kan en wil beantwoorden voor me ;)

Voor de verjaardag van mijn dochter wil ik deze taart gaan maken:

http://www.flickr.com/photos/hannahscak … hotostream

Nu was ik benieuwd hoe ik het beste het bolletje wol kan maken. Heb al een howto bekeken maar dit gaat dan om een klein bolletje. Zag dat je de slierten evntueel kan maken met een sugar gun maar dan krijg je allemaal korte stukjes die je dan aan elkaar moet plakken dat wordt toch niet mooi?

Aangezien het een lange taart is vraag ik me af hoe ik hem het beste in de koelkast zou kunnen bewaren, in 2 delen ofzo?

Voor een ronde taart gebruik ik een rond taartkarton maar zijn er ook langwerpige voor taarten als deze?

En de laatste vraag, ik maak altijd om mijn taarten af te werken een mooi randje om de taart beneden. Nu is dat bij een poezentaart lastiger. Iemand een idee wat voor randje je hier zou kunnen maken?

Alvast heel erg bedankt!

2

Re: paar vraagjes over taart poes en bolletje wol

Met een sugarcraft gun krijg je juist een enorme lange sliert, geen korte stukjes

Vullingen gebruiken die buiten de koelkast houdbaar zijn, dat zou ik sowieso doen met een taart als deze, want deze wil je toch graag op tafel hebben staan om te showen  ;)  En dat kan niet met slagroom of andere vullingen die koel moeten blijven.

Als afwerk randje een randje gras?
Dat kan hiermee:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … p-123.html

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Je zou ook zelf een onderplaat kunnen maken van mdf of dik karton van bijvoorbeeld een fruit- of groentedoos uit de supermarkt. Dit laatste doe ik altijd.
Het karton op maat maken met een scherp mesje, een laag aluminiumfolie eromheen, vervolgens een laag bijpassen (pak)papier eromheen en tot slot een laag cellofaan.

4

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden hier kan ik zeker wat mee!