1

Onderwerp: Mike ook hier...

Hoi...allemaal....
Ik ben Mike en kom uit Hilversum....
Via zoeken naar het goedkoopste Marsepein kwam ik eigenlijk op dit forum...

Nu wil ik mezelf een beetje gaan toeleggen op maken van taarten.. (nee, nog nooit gedaan....)
Hoe komt het dat ik dit nu ineens wil gaan doen...?
1. Ik zat soms CupCakeCup te kijken en leek het me toch leuk om zoiets te gaan doen... (zag ze veel met marsepein werken)
2. Mijn zoontje wordt in februari 4 en heeft in het verleden via iemand een hele vette Cars-Taart "gekregen"... En wilde nu misschien zelf een iets gaan doen hierin...

Nu is meteen mijn vraag.... (ben ook wel aan het rondneuzen op het forum...maar sommige dingen zie ik dan misschien over het hoofd....)
Wat heb ik zoal nodig?
Ik bestel via deze shop zo en zo...:
Marsepein
kleurstof
bisquitmix

groetjes,

Mike

2 Laatst bewerkt door annick67 (08-01-2013 15:19)

Re: Mike ook hier...

Hoi Mike,

Allereerst van harte welkom op het forum! Wat leuk, Hilversum, ik heb er járenlang gewoond....  :D

Verder is met deze hobby 'nodig' een heeeeeel relatief woord!  :lol: Daar kom je gauw genoeg achter denk ik  ;)

3

annick67 schreef:

Hoi Mike,

Allereerst van harte welkom op het forum! Wat leuk, Hilversum, ik heb er járenlang gewoond....  :D

Verder is met deze hobby 'nodig' een heeeeeel relatief woord!  :lol: Daar kom je gauw genoeg achter denk ik  ;)

Hoi Annick,

Thanxs voor het welkom heten...  :D Ik woon nu 7 jaar in Hilversum....Daarvoor me halve leven in Purmerend gewoond.

Maar ik snap wat je bedoeld hoor..met nodig hebben ;)
Want heb ook nog een hobby Fotografie...en daar is ook steeds weer wat dingen die je er wel bij zou willen hebben  :o

Maar het gaat me even om de standaard dingen die ik nodig ga hebben om te starten...en een eerste test-taart te kunnen maken  :x

4

Hoi Mike, gezellig dat je hier ook bent!

5

Tamataartje schreef:

Hoi Mike, gezellig dat je hier ook bent!

Thanxsssssss  :thumb:

6

Hallo! Welkom hier! Wat je bij een eerste taart écht nodig hebt, is een rolstok / roller om je marsepein uit te rollen... Ikzelf vind een taartzaagje ook onmisbaar (recht doorsnijden met een mes gaat me niet goed af). De rest volgt inderdaad vanzelf!

7

Brwie schreef:

Hallo! Welkom hier! Wat je bij een eerste taart écht nodig hebt, is een rolstok / roller om je marsepein uit te rollen... Ikzelf vind een taartzaagje ook onmisbaar (recht doorsnijden met een mes gaat me niet goed af). De rest volgt inderdaad vanzelf!

Thanxssss  :thumb:

Een rolstok en taartzaagje gaan we zeker aanschaffen.... :Y

8

Smoother, om je marsepein en/of fondant glad(der) om je taart te wrijven nadat je het met de rolstok hebt uitgerold.......

Ach, als ik naar mijn eigen 'must have'-voorraad kijk zei ik al, ben je nog wel even bezig  :lol:

9

Hoi Mike,

Welkom op het forum!
Ik heb zelf allereerst een workshop gevolgd, zo leer je heel snel de basics en daarna lukte het me steeds om zelf mijn taarten te maken.

Onmisbaar in my opinion:
* biscuitmix (of ingeredienten om zelf een biscuit te maken..)
* mixer  :D
* fondant of marsepein (gekleurd kopen of ook kleurstofjes aanschaffen)
* Rolstok voor uitrollen marsepein/fondant of anti-kleefroller.
* smoother, om de fondant/marsepein strak om je taart te krijgen.
* taartzaag
* paletmes, voor netjes afsmeren

afhankelijk van de vulling die je wilt kun je ook een botercreme mix kopen.

Vormpjes en dergelijke om te versieren kun je heel creatief in zijn! Bij winkels als Xenos, Action.. kun je voor weinig geld al leuke uitstekertjes halen. Wellicht heb je al koekjes vormpjes in huis, ook prima te gebruiken. Verder kun je zelf een puzzelplaatje maken!

Wellicht woont er in je woonplaats of bij je in de buurt iemand die ook taarten maakt en kun je daar zelfs wat materialen lenen voor het versieren van  je taart!

Kijk ook zeker lekker rond op het forum!

Succes!

Make cake, not war :)

10

annick67 schreef:

Smoother, om je marsepein en/of fondant glad(der) om je taart te wrijven nadat je het met de rolstok hebt uitgerold.......

Ach, als ik naar mijn eigen 'must have'-voorraad kijk zei ik al, ben je nog wel even bezig  :lol:

hahaha.... Rustig aan.... Ben een BEGINNER!!!!!! en geen "beginner"  :o

Maar Smoother gaan we zeker even voor kijken... Ga donderdagavond ook ff de stad in op te kijken voor een keukenmachine  :o

@ Kenzoo... Thanxs...
Workshop...ook een goed idee...al ben ik wel van het zelf leren... (was ook met me camera...waar in nu alles handmatig doe)
Maar paletmes gaan we toevoegen aan het lijstje...
Verder ga ik zeker even kijken bij Xenox...

Hebben ze daar toevallig ook de Smoother en palletmessen? Dat scheeld weer... :o (blijven Nederlander he)

De rest ga ik morgen even bestellen via de shop  :thumb:

11

hmm geen idee of ze dat ook hebben. Smoother en paletmes heb ik via een taartenwinkeltje gekocht hier in het dorp.

Je kunt ook even hier op het forum kijken bij Vraag&Aanbod of iemand nog tweedehands spulletjes aanbiedt, scheelt ook weer in de kosten!
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … .php?id=27

Mocht je het jezelf aan willen leren, zoek dan eens op YouTube. Hier zijn verschillende filmpjes te vinden van hoe je bijvoorbeeld je taart kan 'icen' en hoe je de fondant/marsepein mooi om je taart kunt krijgen! Dit zijn de dingen die je bijvoorbeeld ook in een workshop leert, maar YouTube kost niks  :D

12

Hoi !
Een palletmes hebben ze wel bij de xenos :D heb ik de mijne ook vandaag !

13 Laatst bewerkt door Tamataartje (08-01-2013 19:57)

Yep, internet is een hele grote leerschool, ik haal daar ook "al" mijn kennis vandaan  :cool:

Ik heb vandaag wel een smoother gezien bij Xenos, maar geen paletmesjes.

Update: zie bericht hierboven  :D

14

Thanxs voor al deze tips weer......

Youtube zullen we zeker weer gaan raadplegen en vooral dit forum doorspitten naar recepten....
Zodra ik me eerste taart gemaakt heb, zal ik er natuurlijk een foto van maken....

pffffff.... kan niet wachten tot het donderdagavond is om even naar Xenox te gaan en kijken wat ik eventueel allemaal al kan kopen  :thumb:  :o

15

Wacht maar, het is zo verschrikkelijk verslavend dat je binnen no time een hele kast vol hebt *spreekt uit ervaring  :cool:  :o  *

16 Laatst bewerkt door Carien (08-01-2013 20:44)

dan een niet-nederlandse-tip misschien.... :think:
Ga voor de ingrediënten niet voor het goedkoopste, het wordt een taart!
De bedoeling is dan dus ook dat hij lekker is en er niet alleen maar leuk uitziet :)
Voor je gebruiksvoorwerpen kom je al een heel eind met de inhoud van je keukenla (groot mes, pannenkoekenmes ipv spatel, koekuitsteekvormpjes, deegroller).
Een smoother is handig, maar niet onmisbaar hoor. Ik heb toch echt ruim over de 10 taarten gemaakt, voordat ik er 1 aanschafte.... Nee, kost niet superveel, maar alle kleine beetjes maken 1 grote.....
(dus ja, ook ik ben Nederlands :D  ;) ).

Kijk ook eens hier: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=125276

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

17

ow ja :o  :o

welkom! :)

En natuurlijk een bakblik :Y

De aanhouder wint!

19

Tamataartje schreef:

Wacht maar, het is zo verschrikkelijk verslavend dat je binnen no time een hele kast vol hebt *spreekt uit ervaring  :cool:  :o  *

Ben der bang voor ja hahaha..... :D

@ Carien.... Niet Nederlandse tips zijn ook welkom hoor.....  :Y
En ben het er zeker mee eens dat ingrediënten niet te goedkoop hoeven te zijn hoor....Maar goede producten zitten ook wel prijsverschil in....  O-)

Smoother niet onmisbaar....hmm (ik kijk wel ff wat die bij Xenox zal kosten)

Al denk ik wel dat een taart zaag zeeeeer handig is...En dan neig ik het meest naar degene met de 2 zaagjes  :o

Maar een keukenmachine is denk ik wel erg handig!!!! (dus daar ga ik wel ff voor kijken...Gewoon een instapmodel  :+

20

Ja, keukenmachine is onmisbaar :Y  De Lidl heeft af en toe een goede aanbieding (maar niet nu natuurlijk :rolleyes:  ;) ).

Ik heb zelf zagen met 1 zaagje, vind ik makkelijk (ik snij 3x door ;) ), maar goed, d'r zijn d'r vast die die andere makkelijker vinden.

21

Carien schreef:

Ja, keukenmachine is onmisbaar :Y  De Lidl heeft af en toe een goede aanbieding (maar niet nu natuurlijk :rolleyes:  ;) ).

Ik heb zelf zagen met 1 zaagje, vind ik makkelijk (ik snij 3x door ;) ), maar goed, d'r zijn d'r vast die die andere makkelijker vinden.

Nee, die is er op dit moment niet bij de Lidl (toevallig in het boekje gekeken begin van de avond...
We gaan donderdagavond op jacht!!!!!

22

Ik heb ook een taartzaag met 1 zaagje, maar die kun je in hoogte verstellen. Ik vind m prima werken en hij was ook niet zo duur (weet niet of er verschil zit tussen 1 en 2 zaagjes..?)
[edit]Lees nu dat je schrijft dat ze met 1 zaagje niet hadden, nou ja, 2 zal ook prima werken! :D[/edit]

Misschien zelf ook even een ritje naar de Xenos vandaag, want ik wil zelf graag een tweede smoother hebben ;)
Voor mij is die in ieder geval wel onmisbaar :D maar noodzakelijk dus niet voor iedereen, voor je zelf even bepalen of je die meteen aan wilt schaffen of niet.

Pas op inderdaad, taarten is een verslavende hobby en voor je het weet heb je dozen vol spullen! Ik kom elke keer weer dingen tegen waarvan ik denk "ohhhh dat zou ik wel willen, dat is mooi" of "ohhhhh dat is handig!"  ;)
Gelukkig ken ik een aantal mensen hier in het dorp die ook taarten en zo kan ik af en toe materialen lenen (denk aan siliconen molds bijvoorbeeld die vrij prijzig zijn in aanschaf).

23

Kenzoo schreef:

Ik heb ook een taartzaag met 1 zaagje, maar die kun je in hoogte verstellen. Ik vind m prima werken en hij was ook niet zo duur (weet niet of er verschil zit tussen 1 en 2 zaagjes..?)
[edit]Lees nu dat je schrijft dat ze met 1 zaagje niet hadden, nou ja, 2 zal ook prima werken! :D[/edit]

Misschien zelf ook even een ritje naar de Xenos vandaag, want ik wil zelf graag een tweede smoother hebben ;)
Voor mij is die in ieder geval wel onmisbaar :D maar noodzakelijk dus niet voor iedereen, voor je zelf even bepalen of je die meteen aan wilt schaffen of niet.

Pas op inderdaad, taarten is een verslavende hobby en voor je het weet heb je dozen vol spullen! Ik kom elke keer weer dingen tegen waarvan ik denk "ohhhh dat zou ik wel willen, dat is mooi" of "ohhhhh dat is handig!"  ;)
Gelukkig ken ik een aantal mensen hier in het dorp die ook taarten en zo kan ik af en toe materialen lenen (denk aan siliconen molds bijvoorbeeld die vrij prijzig zijn in aanschaf).

Ik heb de dubbele zaag in ieder geval al besteld :o
Misschien komt de enkele ook nog wel.
Kleurstoffen,Zeeburgia marsepein,bisquitmix  zijn besteld...

Maar smoother zal ik toch wel ff voor kijken....  :thumb:

Ik merk al dat ik bepaalde bakblikken nodig zal hebben, want ik heb daar echt niets van hahaha... Alleen zo 1 die je dichtklikt. (en die gerbuik ik eigenlijk alleen voor kwarktaart!)
Maar ja...welke maat begin je mee  :rolleyes:

24

Het eerste bakblik dat ik gekocht heb was een ronde, 20 cm.
Een leuk formaatje vond ik zelf.

25

Kenzoo schreef:

Het eerste bakblik dat ik gekocht heb was een ronde, 20 cm.
Een leuk formaatje vond ik zelf.

Top..... Die gaan we ff onthouden  :thumb: