1

Onderwerp: Rapunzeltoren bevestigen

Hallo allemaal,

Mij dochtertje wil voor haar verjaardag graag een rapunzel taart, het liefste met toren.
Ik heb er nu al slapeloze nachten van  :s
Nu heb ik de how to op Cake Central wel gevonden, maar daarin staat echter niet beschreven hoe je de toren op de taart moet bevestigen. Ik neem aan dat je er ook nog iets van deuvels in moet steken, maar hoe doe je dat dan, want de koker (of eventueel lege poedersuikerbus) is toch hol van binnen?

Groetjes,
Sarah

2

Re: Rapunzeltoren bevestigen

Hmm.... ik denk dat ik de toren (poedersuikerbus) met RI op een cakeboard zou lijmen en dan de board zo afwerken, dat ie bij de taart past en dan dus onder de cakeboard dowels.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Ik denk dat ik de onderkant van de bus eraf zou halen, zodat er een holle buis ontstaat. Deze op de taart zetten en aan de binnenkant strak tegen de binnenwand aan de extra lange dowels. (Deze zouden zo lang moeten zijn dat ze vanaf de bodem van de taart tot aan de top van de buis reiken. Ik zou zelf kiezen voor 3-4 dowels. Zo kan de toren in ieder geval niet omvallen..... ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

4

Bedankt voor jullie ractie! Ik dacht ook al aan dowels. Ik dacht ook aan 4, dan staat hij zeker stevig. Maar dan zet ik de bus zelf toch op de taart? Of ook een stukje in de taart?

5

Ik zou de toren OP de taart en niet een stukje IN de taart zetten...
Veel succes! ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

6

Hallo,

Ik ga ook een rapunzeltaart maken en denk erover om een stuk pvc-pijp en een trechterachtig iets erop te zetten en daar het huisje (taart)op en dat gewoon door de taart heen te steken.... ga ook nog even verder snuffelen.Lees verder mee met de ideen en tips!

gr