1

Onderwerp: Verjaardagstaart.

Beste,
Wil graag voor mn dochter een verjaardagstaart maken, en wel een 3d taart in de vorm van een paardenkop. (in de webshop verkrijgbaar) is er iemand die dit ook al eens heeft gemaakt en die me tips kan geven over welke taartbodem, evt vulling en decoratie..

Ik zou hem graag, zo mogelijk willen vullen, en leuk decoreren, maar wat kan ik daar het beste voor gebruiken, en hoe zit het met de hoeveelheid ingredienten voor de bodem ??

Re: Verjaardagstaart.

Ik heb m ook een keer gemaakt. T was mn tweede taart ever! En hij is toen goed gelukt. Ik heb m gewoon met biscuitmix van funcakes gemaakt. Dat ging prima en als je de pan van tevoren goed insprayed met een bakspray (van oetker vind ik altijdfijn) dan blijft de vorm goed behouden

Omdat ik de taart om te vullen nogal laag vond, heb ik twee biscuits gebakken en toen 1 laag afgezaagd om onder de andere taart te gebruiken. Gewoon gevuld als altijd.

Afsmeren met botercreme langs de zijkanten gaat wel maar bovenop heb ik t met mn handen gedaan om alle plekjes te raken en t mooi glad te laten zijn.

Bekleed met marsefond en dat ging beter dan verwacht. Wel veel 'aaiwerk' om bovenop alles glad te krijgen maar echt moeilijk vond ik t niet.
Als ik zo op de computer zit, upload ik t plaatje wel even om te showen...

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/194499_179474048764883_1420504_o.jpg

Ik weet t niet meer 100% zeker maar volgens mij had ik gewoon de hoeveelheden mix en dergelijke gebruikt voor een taart van 25 cm rond. Dit omdat de pan 26x32 is maar ook lager: 5cm hoog ipv 7 of 10.

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

4

Bedankt voor je reactie, hij is idd erg mooi geworden. Nou ik zal hem eerst eens een keer als proef maken en hopen dat hij lukt..

5

Waar had je hem trouwens mee afgewerkt .. marsefond ??  Dan bedoel ik het bruine gedeelte.