1

Onderwerp: gebakjes invriezen oa mokka, petit fours

Ik wi gebakjes maken van 6cmx5cm. Ik ben van plan om een rechhoek biscuittaart te bakken en deze in de juiste formaat te snijden, gaat oa om mokka en een aantal met fondant.
Hoe is het beste te werk te gaan. Vullen en afsmeren, in 1 geheel, en dan invriezen. Op de dag zelf toefjes erop en dan nog gevriest aansnijden of het aansnijden een dag van te voren doen? Ik ben zo bang dat de biscuit dan zo droog in de mond proeft.
Blijft het fondant nog goed smaken als de taart uit vriezer komt?

Thx!

2

Re: gebakjes invriezen oa mokka, petit fours

Ik weet niet zo goed wat je het beste kan doen, maar ik kan je wel vertellen dat het fondant nog goed smaakt hoor als hij uit de vriezer komt. Ik heb wel eens een taart ingevroren en toen ik visite kreeg eruit gehaald, even laten ontdooien en het smaakte prima.

Vegetables are a must on a diet. I suggest carrot cake, zucchini bread, and pumpkin pie ;) http://www.detaartenvandejuf.nl/

Ik had laatst een bestelling van 175 petit fours. Voor als er iets mis ging heb ik een extra 25x25 taart gemaakt. Deze gevuld, in repen van 5 cm breed gesneden en afgesmeerd. Dit in folie in de vriezer gedaan. En bij het uit de vriezer komen, laten ondooien, bekleed, gesneden en versierd. Was niks mis mee.
Fondant/marsepein doe ik liever niet in de vriezer omdat je altijd kans hebt op zweten.

4

Pinguu schreef:

Ik weet niet zo goed wat je het beste kan doen, maar ik kan je wel vertellen dat het fondant nog goed smaakt hoor als hij uit de vriezer komt. Ik heb wel eens een taart ingevroren en toen ik visite kreeg eruit gehaald, even laten ontdooien en het smaakte prima.

Thx voor jullie advies! Ik wilde eigenlijk slagrrom en mokka, dat wordt denk ik wat lastiger