1

Onderwerp: tips voor taart bekleden eerste keer

Hallo allemaal,

Ik wil voor mn verjaardag toch maar een pogingtje wagen om taart te maken.
het vordt mijn eerste taart met fondant bekleding. wat is jullie tips voor een simpele bekleding niet te veel stres en toch mooi uitzien. het is voor eind januari maar wil me zelf alvast voorbereiden eventueel spullen kopen. alle tips is welkom
voor deze beginneling.

alvast bedankt

groetjes evrim

2

Re: tips voor taart bekleden eerste keer

ik weet niet of je al wat gekocht hebt maar koop goede ingrediënten
ik heb geen goede ervaring met  ingrediënten van b v de xenox
dit geeft mij te veel stress door een tegenvallend resultaat
dit geld ook voor de biscuit mix
succes

3

Heb de fondant van planet place gekocht ze hebben zn eigen merk voor de rest heb ik ook niet veel gekocht eigenlijk. mijn vraag is de bekleding eigenlijk wat makkelijk ia een bloem of strepen? Ja heb geen ervaring dus drm dat ik het vroeg

groetjes evrim

4

[MOVE] -> bekleden

5

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je vraag nu is. Wil je weten hoe je een taart moet bekleden, dus de basislaag. Of heb je een vraag m.b.t. de decoratie. Voor bekleden geld eigenlijk; oefening baart kunst. Je kunt al heel veel informatie halen uit de FAQ(zie lijstje links) En qua decoratie ligt het helemaal aan de materialen die je in huis hebt. Wanneer je nog geen bloem stekers hebt zou ik het houden bij strepen en rondjes. De strepen kun je met een aardappelschilmesje snijden en de rondjes met glazen, spuitmondjes, dopjes, deksel e.d.

Groetjes, Renata

Als je heel makkelijk wilt beginnen kun je idd gewoon met fondant bekleden en dan met een (koek)uitstekertje vormpjes op de taart doen. als je daarin verschillende kleurtjes doet heb je zonder veel moeite toch al snel een leuke taart.

Aanrader: werk voor de eerste keer met gekleurd fondant voor de bekleding en niet met wit. Met wit fondant vallen oneffenheden veel meer op...

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

7

@ renata mijn vraag was inderdaad dw decoratie van de taart sorry voor de onduidelijkheid

@ jolly joycie bedankt voor de tip ik had eigenlijk wel wit en gekleurd fondant gekocht dus met gekleurd werken.

thanks dames

groetjes evrim

Succes ermee! Laat je zien hoe t geworden is?

Oh en je kunt de witte fondant natuurlijk wel prima gebruiken voor de figuurtjes op de taart :)

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

9

Dankje jolly joycie
ben nog steeds aan het denken hahahaa dwnk dat ik strepen gaat maken en in de midden een strikje niet zo moeilijk lijkt mij hoop ik dan en als ie goed lukt zal ik een foto plaatsen

groetjes evrim