1

Onderwerp: waterval???? help!!!!

Hallo allemaal!

ik heb in april mijn allereerste bruidstaart op het programma staan!
ik ben enorm vereerd!
maar... ik kreeg de vraag of ik er een waterval doorheen kon laten lopen.
en dan wel een echte!
het worden ongeveer 5 ronde taarten die gestapelt zullen worden, en daar overheen moet dan een echte waterval gaan lopen.

ik ben aardig creatief, maar een echte waterval?

heeft iemand hier misschien ideeen over of wel eens eerder gezien?

alvast bedankt!

2

Re: waterval???? help!!!!

Een water effect of bedoel je bloemen?? Kan het beter voor alle zekerheid vragen.....

3

sorry dat had ik er wel even bij mogen zetten inderdaad  :o

het moet een echte waterval worden met vloeistof, dus zeg maar champagne ofzo.

en dan natuurlijk niet rechtstreeks op de taart haha

4

Pffffff.... Daar vragen ze wat.  :s Niet makkelijk dus. Ik heb wel eens een watereffect gemaakt van piping gel en ganache.

Ik zal ff meedenken. Als je iets van een soort glijbaan maakt of koopt in een speelgoedwinkel, voor die hoogte en waterdicht is en een gat maakt in het midden van de taart, waar een slangetje door kan, dat de champagne terug bovenaan komt met een pompje. Is dat geen idee?? :think: Is wel een heel werkje maar het moet lukken lijkt me... ;) In ieder geval héél véél succes! :Y

5

super bedankt pandora!

alle tips en ideeen zijn erg welkom!

we hebben laatst onze vijver uit de tuin gehaald waar een waterpomp bij zat, ik vroeg al aan de bruid (dit is mn tante dus een geintje kan  ;)  ) hoe hoog moet de waterval? want met deze pomp kan hij tot aan het plaffond hahaha  :lol:

maar zonder dolle het word volgens mij echt een moeilijke opgave!
ik kreeg ook al een tip om een blusautootje te kopen in een speelgoedwinkel en die uitelkaar te halen.
hardstikke goed, dat zijn dingen om overna te denken!

6

Graag gedaan!!! ;) Je moet niet moeilijker denken dan het is. Doe ik eigenlijk ook. :s Maar desalniettemin.... Als je nou bijvoorbeeld een grote onderplaat maakt van triplex, waar de taart op komt, met een gat in het midden en een gleuf waar die slang in kan die je naar boven begeleidt. Dan heb je al een begin en de "glijbaan" op een of andere manier kunt bevestigen aan de taart, dan kom je al een heel end. ;) Met een blusautootje zul je denk ik niet ver komen of het moet een gigantisch grote zijn en die zijn ook niet goedkoop.

7

:think: ze verzinnen wat hè?!? :rolleyes:  ;)

Moet die champagneval dus een soort van onzichtbaar in de taart komen, zodat het lijkt of de champagne over de taart stroomt?
Of mag het een bak zijn in of op de taart?
Moet de val kronkelen of magtie steil zijn?

In het laatste geval kun je pvc-buis halveren en gedeeltelijk in de taart wegwerken. Er bestaat witte pvc, weet alleen even niet welke doorsnedes allemaal :think:  :think:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8 Laatst bewerkt door Carien (07-01-2013 12:04)

oh ja,  :think: moet die champagne drinkbaar blijven? Want dan wordt dat oppompen wel een stukkie lastiger, ivm voedselveiligheid.....

:think: zou een chocoladefontein ook champagne kunnen oppompen???

9

hoi carien!

in ieder geval alvast bedankt voor het meedenken!!

ik heb eigenlijk de vrije hand over de hele taart, en dus ook over de waterval.
ik wil de waterval en of een klein gedeelte erin laten verzinken of gewoon eroverheen laten lopen.

wat je zegt over de voedselveiligheid is natuurlijk een heel groot punt.
iets waar ik inderdaad ook mee zit...

het mooiste zou zijn als het drinkbaar zou blijven, als dat te gevaarlijk word stap ik gewoon over op water of iets dergelijks.

het is tenslotte al een enorme uitdaging om er uberhaupt een waterval in / op te krijgen...  :think:

10

En champagne bruist, ik denk dat er alleen schuim uit je pomp komt op een gegeven moment....

11

daar heb je ook gelijk in tamataartje

12

heb niet een verwerkingstip voor je, alleen toen ik het voorstel van pvc-buis las, heb ik even gekeken op het internet. Er is ook doorzichtige pvc te koop. Naar prijzen heb ik niet zo gekeken, dus dat weet ik niet.

13

Er bestaan ook champagne fonteinen, dus als je een goed manier vind om het rond te pompen zou het denk ik wel kunnen.

Maar ik weet dat er ook en soort van fonteintjes bestaan voor op je bruidstaart (zoek bij google maar eens op wedding cake water)!

14

omaj, wat een taarten zie je dan..... :s  :o

Als je googlet op wedding cake fountain kan je al vanaf 35 dollar kopen, dus misschien is dat een optie? Alleen de verzendkosten zullen ongeveer net zo hoog zijn :s

I never met a calorie I didn't like....