1

Onderwerp: Monchou vulling hoevee cm taart???

Hallo

Ik had een vraagje ik moet vrijdag een taart maken met deze vulling:

200 gram roomkaas naturel (MonChou)
1 pakje/bekertje slagroom
80 gram basterdsuiker of poedersuiker (als je van zoet houdt wat meer, tot 125 gram is normaal)
2 zakjes vanillesuiker

Maar voor hoeveel cm is deze vulling? Of kan ik beter dubbele verhouding maken want ik ga ongeveer 25cm taart maken en daarna is bedoeling dat deze MonChou ook afgesmeerd word op taart ipv botercreme? Kan dat?

En daarbij wil ik Tropische vruchten gebruiken van HAK, mijn vraag is kan Tropische vruchten beter op bodem ivm zwaarheid of eerst laag monchou dan vruchten??

Het is voor mij eerste keer dat ik ga doen dus ik ben heel benieuwd naar de antwoorden

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

2

Re: Monchou vulling hoevee cm taart???

Qua hoeveelheid moet je het makkelijk redden! Ligt er natuurlijk wel klein beetje aan hoeveel lagen en hoe dik je altijd vult ( ik vul vrij dun)

Sweet as sugar and everything nice

3

Ik heb hem een tijd geleden gemaakt voor een 20 cm taart (1 laag) en toen had ik geloof ik een klein beetje over. De 2e laag was een andere vulling.

Zwaardere vulling altijd onder! Maar de monchou word best stevig dus het zou ook nog onder kunnen.

Afsmeren zou ik niet doen, want er gaat slagroom in de vulling en dan kan je fondant gaan smelten.

1 tip proef eerst de vulling met 1 zakje vanille suiker voordat je de 2e erbij doet want ik vond hem vrij zoet.

Groetjes

4

@ kelly fijn om weten dat ik ermee kan redden, smeer ook altijd dun laagje uit...

@ Vanessa thanx voor tip met vanielle suiker, ga zeker proeven voor ik 2e zakje erdoor gooi.

Waarmee kan ik dan wel beste afsmeren als klant echter geen gnache en botercreme wil???

Maak normaal gesproken alleen cupcake maar voor deze keer wil ik me wagen aan taart  :Y

Ik heb zitten kijken en zoeken maar kom niet echt uit waarmee ik nog kan afsmeren want er kom zowieso dunne laagje marsepein op

5

welke andere vulling doe je er dan bij?

6

Taart 1 word Hak aardbeivulling met Chocomouse makkelijk van deze site die in recepten staat. Hiermee afsmeren met chocomouse want bij deze taart komt geen fondant of marsepein. Word in koelkast in kelder bewaard.

Taart 2 word Hak Tropischevruchten met Monchou ook van deze site, hierop komt wel dun laagje marsepein erop (is bedoeling) en uiteraad ook in koelkast in kelder

7

klinkt goed! en het afsmeren met botercreme (1:1) proef je bijna niet.. dat is zo dun. daar begin ik niet eens over als iemand een taart besteld. de marsepein moet toch plakken!

8

Als ik monchou taart maak dan gebruik ik  600 gram
monchou en 250 ml slagroom, 80 gr suiker
2 vanillesuikerzakjes
sap van een citroen erbij en wat
citroenrasp, krijg je lekkere frisse smaak.
daarbovenop 2 blikjes kersenvlaaivulling
eventueel met wat gelatine aangemaakt
dan wordt het mooi stevig.
Deze taart wordt in een vorm van 24 cm
ongeveer 6 cm hoog.
Monchou met kersen is een lekkere
combinatie.
Bovenop kun je dan nog toefjes slagroom spuiten.
Veel succes.

9

@ Vanderkamp die suiker, kan dat ook Kristalsuiker of moet echt basterdsuiker zijn???

10

@ chantal dus het is 250gr poedersuiker met 250gr wajangboter??

11

de suiker kan beide.
geen poedersuiker.

12

Je zou denk ik  kunnen afsmeren met een klein beetje gezeefde(iets warm gemaakte)  abrikozenjam past denk ik prima bij de tropische vlaaivulling. Ik heb dit zelf nog nooit geprobeerd, maar weet dat ze dit ook bij cupcakes doen, dus moet het volgens mij ook bij biscuit kunnen. Zelf gebruik ik eigenlijk altijd botercreme om af te smeren. Vind dat je daar weinig van proeft.