1 Laatst bewerkt door mama-melis (06-01-2013 21:58)

Onderwerp: mijn allereerste taart!!

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/254729_391634817592958_1757088937_n.jpg

vandaag mijn allereerste taart gemaakt, een handtas. hij was echt heerlijk. het ziet er nog niet zo netjes uit als dat het hoort maar ik vind m nog redelijk gelukt voor een eerste. het belangrijkste is dat de inhoud lekker was haha. ik wil voor mijn verjaardag zondag een taart maken en dacht: laat ik eerst maar eventjes oefenen.

als jullie nog eventuele tips voor me hebben hoor ik die graag :thumb:

2

Re: mijn allereerste taart!!

Netjes hoor, zeker voor een eerste. Ik maak dit soort taarten nooit, dus geen tips. Ik weet alleen dat hij moeilijker is dan het er uit ziet  ;)

3

ik vond het vooral lastig om de randen die bovenop zitten er netjes op te krijgen omdat dat halfrond is natuurlijk. voor de rest viel het wel mee, maar heb er verder geen tierelantijntjes opgemaakt omdat t was om te proberen, voor mn verjaardag maak ik geen tas maar een ronde of vierkante taart, maar deze leek me wel leuk om te proberen.

4

Knap om als eerste taart een tas te maken.. Goed gelukt hoor.

5

Nou, ik vind het knap!! En dat 'ie smaakt is idd het allerbelangrijkste als je je eerste taart maakt. Ik zat toen ook zo van: ooww..als 'ie nou niet te eten is...?... Haha!

Groetjes van Marjon

6

ja idd, daarom eerst maar een proeftaart gemaakt voordat ik de visite een taart voorschotel die niet te eten is haha.  maar als ik nu vrijdag de biscuit bak, en zaterdag de taart vul en bekleed, issie zondag dan nog wel lekker?

Ja hoor! Wat je kan doen is de biscuit in alluminium- of huishoudfolie doen zodat t niet uitdroogt. Wel pas doen als je helemaal zeker bent dat de biscuit goed is afgekoeld want anders wordt ie nattig.

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

8

ok, dank je wel! dan kan ik met een gerust hart beginnen vrijdag zonder al dat gestress om de taart op tijd af te krijgen.

9

[MOVE] -> 3D

10

knap gedaan hoor voor je 1e taart :)