Onderwerp: Een tip voor iedereen!! Copyright op je foto's!
Lieve mensen,
Ik wil jullie allemaal deze tip geven; als je foto's op een site zet, bewerk deze dan eerst even. Zet je eigen naam of de naam van je website door de foto heen, zodat een ander die foto niet kan pikken en vervolgens kan zeggen dat hij/zij die mooie taart op de foto heeft gemaakt! Dit is mij namelijk zelf overkomen.
Ik heb een berichtje gehad op mijn 'taartenmail', waarin ik de tip kreeg dat iemand mijn foto gebruikt. Ene B. heeft mijn foto gepikt, op haar site gezet en vervolgens vraagt ze 15 euro voor die taart! Mijn taart! Ik vind het geen probleem dat iemand mijn foto opslaat om die dan als voorbeeld te gebruiken voor een eigen taart, maar iemand zijn foto pikken en beweren dat ie van jou is, is plagiaat plegen en gewoon oplichterij. Ik probeer me maar te bedenken dat ze gewoon jaloers is omdat ik zo'n mooie taart had gemaakt Maar goed het zit me dus wel best hoog.. Nu heb ik dus al mijn foto's van mijn site gehaald, bewerkt en opnieuw op de site gezet. Ook heb ik al mijn topics op dit forum bewerkt waar mijn foto's op staan, met een nieuwe link naar mijn nieuwe (bewerkte) foto's. Een soort van copyright dus!
Zijn er meer mensen waarbij deze mevrouw (laten we het netjes houden) zoiets geflikt heeft?
Weet iemand of ik hier iets mee kan doen?
Het gaat trouwens om deze taart: