Onderwerp: fordant hard zonder tylose
ik moet 30 baby maken voor zaterdag ( kreeg het net door) maar heb geen tylose hoe lang duurd het voordat de fordant droog is zonder tylose?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » fordant hard zonder tylose
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
ik moet 30 baby maken voor zaterdag ( kreeg het net door) maar heb geen tylose hoe lang duurd het voordat de fordant droog is zonder tylose?
bedoel je de baby uit de FI Mold? Daar heb je denk ik geen tylose voor nodig. Als ik hem maak, doe ik het gewoon met marsepein en dat gaat prima.
ja uit de mol ja, ja heb op dit moment alleen fondant in huis en wou al gaan beginnen aangezien er ook nog mutsen en pampers op moeten en ik gewoon moet werken weer. maar word dat wel hard dan?
Ja hoor! Gaat prima!
Word fondant niet altijd hard als je het langgenoeg blootsteld aan de lucht?
Voor de vorm of stevig heid is het in elk geval niet nodig. Het zal niet in elkaar storten als je er een mutsje of luier overheen doet Ik zou het dus gewoon zonder tylose doen.
Succes
En voor het uit de mold krijgen zonder evt vervormingen: even in de diepvries; wordt hij lekker hard en dan krijg je hem probleemloos eruit. neerleggen en laten drogen!
Succes met al die baby's!
Waarom wil je eigenlijk dat de baby hard moet zijn? Sorry, beetje nieuwsgierig.... . Ik bedoel eigenlijk dat niet alle boetseersels, of in dit geval de baby uit de mold, uitgehardt moeten zijn om een mooi resultaat te krijgen
. Ik maak mijn boetseersels altijd met marsepein (wel FunCake, omdat deze steviger is dan Zeelandia) en blijft goed zitten. Moet er wel bij zeggen dat ik geen fijne poppetjes maak en zo.
moet ze maken als bedankje voor een babyshower, en doe ze in de vriezer en dan maak ik de mutsjes en luiers, maar heb er nu 1 in gepak en die word zacht, en als je daar aan gaat zitten dan vervormd het. daarom me vraag word fondant hard en moeten ze hard worden
Denk dat sommige fondant, zeker verse, soms best wel zacht is om mee te werken zonder tylose. FunCake marsepein is/blijft toch steviger
Misschien moet je dan de baby een paar dagen laten drogen (dus zo min mogelijk aankomen) voordat je de mutsjes en luiers maakt?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » fordant hard zonder tylose