1

Onderwerp: - Biscuit afsmeren met..

Binnenkort moet ik 'n Dora taart maken..

Kan ik 'n taart (funcakes mix) wanneer het gevuld is afsmeren met slagroom en daar n eetbare print op doen van bijv Dora?

De volwassenen bij ons thuis houden niet van marsepein/fondant..

2

Re: - Biscuit afsmeren met..

Ja hoor, een slagroomtaart is tenslotte ook afgesmeerd met slagroom

Neem echter wel slagroom van zeer goede kwaliteit en voeg een goede slagroom versteviger toe.

Verder de taart ten aller tijde goed koelen, dus niet op tafel laten staan.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

ik zou afsmeren met ganache :Y (chocola met slagroom)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

En dat... is inderdaad een perfect alternatief  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

en de print er zo laat mogelijk op doen zodat hij niet kan gaan 'bobbelen' en/of 'smelten' ........

6

Ik leg mijn print altijd wel op een stukje marsepein, wat dan op de taart gaat. Als het een slagroomtaart is tenminste. Je zegt dat je liever geen marsepein/fondant wilt maar een print rechtstreeks op slagroom gaat best wel snel smelten, vind ik.

7

Je zou eventueel ook gesmolten chocolade als een plak laten drogen en hier de foto op leggen.

8

Ik zou indd ook chocolade ganache kunnen maken, denk dat ik daarvoor ga. Dank jullie wel!

9

Of ik beplak de zijkanten met KITKAT. (Dat ik er niet eerder op ben gekomen)

10

Ook een goed en lekker idee. Je zit dan alleen nog met de bovenkant, doe je daar dan slagroom op?