1

Onderwerp: taart vragen, dag van te voren?

Stel je voor; mams viert zondag verjaardag.. Ik wil een stapeltaart maken. Kan ik dan de 2 biscuits zaterdag avond bakken? En hoe bewaar ik die?

Kan ik dan ook die avond de vullingen maken en in de koelkast bewaren? Dat zal waarschijnlijk werthervulling en chocola worden & uiteraard botercreme.

Kan ik ook de versiering al maken? Ik ga werken met marsepein & hoe bewaar ik de versiering? 2 bloemen, veel kleine bloemetjes met pareltje & parelsliert van een mold.

Dit alles zodat ik die zondag alles alleen nog in elkaar hoef te flansen.
Verder nog nodige tips?

i just LOVE it!

2

Re: taart vragen, dag van te voren?

ja, kan allemaal :Y  biscuits bewaren in een gesloten plastic zak, in een kast/op aanrecht; niet in de koelkast, droogtie uit.

Marsepein en rest deco in een bijna gesloten plastic bak bewaren, of in ieder geval stofvrij (logisch wel hè ;) ).

Je kunt ook zaterdag bakken, vullen, afsmeren en decoreren :Y  Blijft echt wel vers tot zondag  ;) Ik vind zelf een taart een dag van tevoren gemaakt lekkerder, dan zijn de smaken een beetje doortrokken :)
Bijkomend voordeel is dat je geen stress hebt mocht het wat tegenzitten :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Op alles: ja dat kan :D

Biscuits bakken en bewaren in een plastig zak of inpakken in huishoudfolie. bewaren op kamertemperatuur.

Versieringen kun je al een week van tevoren maken en stofvrij bewaren op een koele plaats (niet in de koelkast).

Hoi,

Je versieringen kun je al weken van te voren maken, en bewaar je in een goed afgesloten doos, hoeft geen tupperware te zijn.
Ik leg er altijd nog een plastic zakje over heen, zodat de versieringen niet hard worden.
Je kapsels kun je ook van te voren maken en invriezen.
En dan 1 dag van te voren eruit halen. Deze zijn dan nog beter snijdbaar. Vullingen zou ik 1 dag van te voren maken.
Je kunt zelfs je taart maken en invriezen zonder decoraties, dan haal je deze er 1 dag van te voren uit. Deze kan dan niet meer opnieuw worden ingevroren, dus voorwaarde is dan dat de taart binnen 3 dagen op is.
Als ik jou was, zou ik er eerder aan beginnen, want mocht er iets mis gaan, dan heb je nog de tijd om......

5

nou, 3x zo ongeveer zelfde antwoord....  :D  komt vast goed :Y

6

Door je andere berichten meen ik te zien dat je nog niet zoveel (gedecoreerde) taarten hebt gemaakt. Als je eenmaal begint een hele verslavende hobby! De tijd die erin gaat zitten, daar verkijk je je snel op. Ik zou dus iets eerder beginnen, om jezelf de nodige stress te besparen.

Als je op zondag een taart nodig hebt, zou ik op vrijdag het biscuit en de vullingen maken. Op zaterdag de taart vullen en bekleden (kleine tip: doe dit overdag, dan kun je als er iets mis gaat nog snel naar de winkel). Dan kun je zaterdagavond of zondagochtend als je tijd over hebt de details nog maken.

Heb je eraan gedacht als je een stapeltaart maakt dat je in de onderste taart extra ondersteuning aanbrengt voor je de bovenste taart erop zet? Anders kan je onderste taart door het gewicht van de bovenste taart in elkaar zakken. In de webshop kun je dowels kopen die je hiervoor gebruikt. Succes!

7

Nou dan doe ik het meeste zaterdag! Scheelt weer & heb ik lekker alle tijd. had geen zin om biscuit in te vriezen etc.
Ik bewaar uiteraard de gehele taart in de koelkast?

i just LOVE it!

Hoi,

Je kunt ook eetbare chocosticks gebruiken bij een kleine stapeltaart, deze kun je bij alle supermarkten wel krijgen. Bij een grotere stapeltaart kun je beter dowels gebruiken, zie het advies van brwie.

9

Nou, jij wordt door iedereen goed op weg geholpen lees ik (ik typ zo langzaam dat er inmiddels al flink gereageerd is, haha)!

10

wat fijn alle berichten! Ben me al goed aan t voorbereiden! Nog nooit een marsepeinen taart gemaakt. Wel cupcakes etc.
Dit wordt mijn 1ste en pak het best groots aan, maar t gaat me vast lukken, ik weet dat er veel tijd ingaat zitten, daarom wou ik alles van te voren maken, met deze tips gaat t lukken, ik hou jullie op de hoogte! Heel erg bedankt!

i just LOVE it!

11

nou als t nu een flop wordt dan weet ik t niet meer hahaha, heb de site al weken uitgepluist, nu dr nodige vragen... Grote dure bestelling bij de taartenshop, nu wachten tot eind januari :lol: misschien een proeftaartje tussendoor, zoveel zin in!

i just LOVE it!

lovemybeeb schreef:

wat fijn alle berichten! Ben me al goed aan t voorbereiden! Nog nooit een marsepeinen taart gemaakt. Wel cupcakes etc.
Dit wordt mijn 1ste en pak het best groots aan, maar t gaat me vast lukken, ik weet dat er veel tijd ingaat zitten, daarom wou ik alles van te voren maken, met deze tips gaat t lukken, ik hou jullie op de hoogte! Heel erg bedankt!

Hoi,
Veel plezier met het maken, en dan nog posten hier he.

13

misschien nog een handig topic voor je?
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=169809

14

:think: nog nooit gedaan en dan 2 biscuits tegelijk begrijp ik nu....
ik zou dan inderdaad vrijdag bakken en vullingen maken en zaterdag vroeg aant werk gaan :Y
Een proeftaartje voor die tijd is zeker geen overbodige luxe :)
Ken je deze http://www.tartacadabra.com/howtos/taartstapelen.html en deze http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=125276 ?